نسخه جهانی HyperOS شیائومی به‌زودی از راه می‌رسد - تکفارس 
نسخه جهانی HyperOS شیائومی به‌زودی از راه می‌رسد - تکفارس 
نسخه جهانی HyperOS شیائومی به‌زودی از راه می‌رسد - تکفارس 

نسخه جهانی HyperOS شیائومی به‌زودی از راه می‌رسد

افشین نوری
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 15:00
HyperOS

شیائومی سیستم‌عامل HyperOS را اخیرا در جریان معرفی سری شیائومی ۱۴معرفی کرد و حالا قصد دارد نسخه جهانی آن را عرضه کند.

شیائومی رسماً در حساب توییتر خود اعلام کرد که نسخه جهانی HyperOS در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ برای دستگاه‌های منتخب شیائومی و ردمی عرضه می‌شود. این دستگاه‌ها به صورت زیر هستند:

  • شیائومی ۱۳
  • شیائومی ۱۳ پرو
  • شیائومی ۱۳ اولترا
  • شیائومی ۱۳ تی
  • شیائومی ۱۳ تی پرو
  • ردمی نوت ۱۲
  • ردمی نوت ۱۲ اس
  • شیائومی پد ۶

هرچند این لیست شامل گوشی های پوکو نمی‌شود اما حساب POCO Global در توییتر به کاربران اطمینان داده که گوشی پوکو F5 اولین دستگاه این شرکت خواهد بود که آپدیت HyperOS را دریافت می‌کند و این موضوع به زودی اتفاق خواهد افتاد.

شیائومی گفته است که دارندگان گوشی‌های قدیمی شیائومی، ردمی و پوکو باید کمی بیشتر منتظر دریافت آپدیت HyperOS باشند.

HyperOS سیستم‌عامل جدیدی است که توسط شیائومی توسعه یافته و جایگزین MIUI شده است. هسته HyperOS از لینوکس و سیستم شیائومی Vela تشکیل شده است. این سیستم‌عامل طوری طراحی شده که نسبت به MIUI سبک‌تر و روان‌تر است و عملکرد و عمر باتری بهتری دارد.

HyperOS شیائومی در واقع ترکیبی از اندروید و پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) شیائومی یعنی Vela است. کاربران در این سیستم عامل انتظار تجربه‌ای ساده را داشته باشند. هدف آن ساده‌تر کردن زندگی کاربران با مدیریت بهتر گجت‌های شیائومی است. HyperOS یک انقلاب علیه اندروید نیست، بلکه به دنبال همزیستی با آن است.

لذا شیائومی HyperOS را برای یکپارچه کردن محصولات مختلف خود طراحی کرده است و فراتر از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به گفته شیائومی، نرم‌افزار جدید کل اکوسیستم محصولات این شرکت را در بر خواهد گرفت.

HyperOS همچنین از قابلیت ترجمه اپلیکیشن ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کند. این شرکت ادعا کرده که گرچه شیائومی ۱۴ فقط از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند، اما در سیستم‌عامل HyperOS کاربران می‌توانند به طور یکپارچه اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را از طریق یک هسته ترجمه داخلی ۳۲ بیتی اجرا کنند.

بنابراین شیائومی ۱۳ خواهد توانست اپلیکیشنهای ۳۲ بیتی را به صورت بومی از طریق هسته کوچک CPU اجرا کند. با این حال، شیائومی ۱۴ اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را روی هسته بزرگ از طریق دی‌کدر اجرا خواهد کرد. بنابراین حتی اگر CPU از ۳۲ بیت پشتیبانی نکند، باز هم با اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی سازگار است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید