سامسونگ برای اولین گوشی تاشو اپل نمایشگر می سازد - تکفارس 
سامسونگ برای اولین گوشی تاشو اپل نمایشگر می سازد - تکفارس 
سامسونگ برای اولین گوشی تاشو اپل نمایشگر می سازد - تکفارس 

سامسونگ برای اولین گوشی تاشو اپل نمایشگر می سازد

افشین نوری
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 09:06
آیفون تاشو

سامسونگ دیسپلی ممکن است نمایشگر اولین گوشی تاشو اپل را بسازد. طبق یک گزارش جدید به نظر می‌رسد که اپل به فکر استفاده از فناوری نمایشگر سامسونگ برای گوشی های تاشو خود است.

سامسونگ دیسپلی یکی از تامین کنندگان اصلی صفحه نمایش اپل است و در واقع بسیاری از نمایشگرهای OLED سری آیفون ۱۵ توسط این شرکت ساخته شده است. طبق گزارش جدید، سامسونگ دیسپلی حالا قرار است این بار برای اولین دستگاه تاشو اپل نمایشگر بسازد.

به گفته The Elec، سامسونگ دیسپلی در تلاش برای بهبود کارایی نمایشگرهای تاشو خود است و به دنبال تقویت قابلیت‌های خود برای پاسخگویی به نیازهای نمایشگر است.

ظاهراً هم سامسونگ دیسپلی و هم ال‌جی دیسپلی روی پروژه‌هایی برای دستگاه‌های تاشو اپل کار می‌کنند. یکی از این پروژه ها ممکن است یک پنل تاشو ۲۰.۲۵ اینچی باشد.

شایعاتی درباره اینکه اپل از سال ۲۰۱۶ روی دستگاه‌های تاشو کار می‌کند وجود دارد. اپل اخیرا پتنتی برای یک دستگاه تاشو به ثبت رسانده که ممکن است مربوط به یک آیفون یا یک مک بوک پرو تاشو باشد. این پتنت با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با لولاهای اصطکاکی کامپوزیت الیافی» به ثبت رسیده و به نظر می‌رسد صحبت از یک فناوری جدید برای صنعت دستگاه‌های تاشو است.

ستگاه‌هایی که در پتنت آنها برای استفاده از این فناوری اشاره شده است عبارتند از: گوشی‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌ها، هدفون‌ها کنترلرها، دستگاه‌های انگشتی، ساعت‌های هوشمند، پوشیدنی‌ها، صفحه‌کلیدها، ماوس‌ها، ریموت کنترل‌ها، اسپیکرها، دوربین‌ها، نمایشگرها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل در حال توسعه یک آیفون تاشو است. این شرکت اخیرا پتنتی برای یک باتری تاشو به ثبت رسانده که ممکن است در داخل آیفون تاشوی خود از آن استفاده کند.

یک تحلیلگر مطرح معتقد است که اپل علیرغم عقب بودن از رقبای خود در بخش گوشی‌های تاشو، درنهایت خواهد توانست پیشتاز این بازار بشود. به نظر او، بازار تاشو در سال‌های آینده فقط شامل گوشی‌ها تاشو نخواهد بود و محصولات دیگری نیز در بر خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید