منتظر مک بوک ایر جدید اپل با تراشه قدرتمند M3 باشید - تکفارس 
منتظر مک بوک ایر جدید اپل با تراشه قدرتمند M3 باشید - تکفارس 
منتظر مک بوک ایر جدید اپل با تراشه قدرتمند M3 باشید - تکفارس 

منتظر مک بوک ایر جدید اپل با تراشه قدرتمند M3 باشید

افشین نوری
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 10:06
مک بوک ایر

بلومبرگ گزارش داده است که اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی دستگاه‌های جدید خود در اوایل سال ۲۰۲۴ است. طبق این گزارش، اپل نسل بعدی آیپد پرو و آیپد ایر را به همراه مک بوک ایر جدید M3 در ماه مارس (اسفند) معرفی خواهد کرد. با این‌حال، مک استودیو و مک پرو احتمالاً دیرتر به M3 مجهز خواهند شد و ممکن است تا سال ۲۰۲۵ این اتفاق برایشان نیفتد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد با معرفی آیپدهای جدید خود تمایزات واضح‌تری بین آن‌ها ایجاد کند تا انتخاب‌ آن‌ها برای مشتریان راحت‌تر شوند. انتظار می رود آیپد پرو جدید مجهز به تراشه M3 اپل، صفحه نمایش OLED و دو سایز ۱۱ و ۱۳ اینچی باشد. از سوی دیگر، آیپد ایر جدید در یک سایز ۱۰.۹ اینچی و یک سایز جدید ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد شد و از تراشه M2 استفاده خواهد کرد. این تغییرات، باعث ایجاد تفاوت آشکارتری بین آیپدهای رده‌بالا، میان‌رده و پایه خواهد شد.

به گفته بلومبرگ، مک بوک ایر جدید M3 نیز احتمالاً در ماه مارس در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچی معرفی خواهد شد. در آن زمان، اپل ممکن است تولید مک بوک ایر ۲۰۲۰ M1 را متوقف کند.

اپل اخیرا یک آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه M3 رونمایی کرده بود. طراحی آی‌مک M3 بسیار شبیه به نسل قبلی است که از تراشه M1 استفاده می‌کرد، اما تراشه M3 آن تا ۲ برابر سریع‌تر از M1 و تا ۲.۵ برابر سریع‌تر از آی‌مک ۲۷ اینچی مبتنی بر پردازنده اینتل و تا ۴ برابر سریع‌تر از آی‌مک ۲۱.۵ اینچی مبتنی بر اینتل است.

آی‌مک M3 سیستم عامل macOS Sonomaرا اجرا می‌کند و دارای حافظه داخلی بیشتری است. این دستگاه در یک نسخه با پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای در تراشه M3 و ۸، ۱۶ و ۲۴ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی حافظه SSD ارائه شده است و یک نسخه دیگر با ۱۰ هسته گرافیکی و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایت وجود دارد.

صفحه نمایش آی‌مک M3 یک پنل ۴.۵K رتینا با وضوح ۴۴۸۰×۲۲۵۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت است. این دستگاه دارای شش اسپیکر بوده و از صدای فضایی و دالبی اتموس پشتیبانی می کند. همچنین یک دوربین FaceTime 1080p روی آن وجود دارد.

به گفته اپل آی‌مک M3 از آلومینیوم ۱۰ درصد بازیافتی، آهنرباهای کمیاب بازیافتی و لحیم کاری قلع بازیافتی ساخته شده است و آبکاری آن از ۱۰۰ درصد طلای بازیافتی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید