آپدیت One UI 6.1 سامسونگ یک قابلیت جذاب خواهد داشت - تکفارس 
آپدیت One UI 6.1 سامسونگ یک قابلیت جذاب خواهد داشت - تکفارس 
آپدیت One UI 6.1 سامسونگ یک قابلیت جذاب خواهد داشت - تکفارس 

آپدیت One UI 6.1 سامسونگ یک قابلیت جذاب خواهد داشت

افشین نوری
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 07:36
One UI 6.1

به نظر می‌رسد به‌روزرسانی One UI 6.1 سامسونگ، کنترل بیشتری روی نحوه شارژ گوشی گلکسی به شما خواهد داد.

در حالیکه چند ماه از انتشار One UI 6 سامسونگ می‌گذرد. خیلی از کاربران منتظر One UI 6.1 هستند و حالا یک گزارش جدید اطلاعاتی درباره آن فاش کرده است.

طبق این گزارش، One UI 6.1 قابلیت Protect battery سامسونگ را برای کنترل بیشتر روی نحوه شارژ گوشی بهبود خواهد بخشید. ظاهرا سامسونگ سه گزینه جدید Basic، Adapt و Max را به آن اضافه خواهد کرد. این قابلیت احتمالا با نام جدید Battery protection ارائه خواهد شد.

حالت Basic هنگامی که شارژ گوشی شما به ۱۰۰ درصد برسد، از شارژ شدن آن جلوگیری خواهد کرد و تا زمانی که به ۹۵ درصد کاهش نرسد، آن را از سر نخواهد گرفت. حالت Adapt، مانند قابلیت شارژ تطبیقی پیکسل عمل خواهد کرد و شارژ را در زمانی که خواب هستید در ۸۰ درصد متوقف خواهد کرد، سپس قبل از بیدار شدن به پایان خواهد رساند. حالت Max نیز مانع از شارژ بیش از ۸۰ درصد گوشی خواهد شد.

همانطور که می‌دانید شارژ باتری‌های لیتیومی تا ۱۰۰ درصد یا کاهش آن به زیر ۲۰ درصد اغلب می‌تواند سرعت تخریب آنها را شدت ببخشد. بنابراین قابلیت جدید سامسونگ می‌تواند خیلی مفید باشد.

آپدیت One UI 6 دارای قابلیت‌های جدیدی است که یکی از آن‌ها Auto Blocker نام دارد که از گوشی گلکسی شما در برابر انواع تهدیدات امنیتی محافظت می‌کند.

قابلیت Auto Blocker وقتی فعال باشد می‌تواند از دستگاه شما در برابر نصب جانبی محافظت کند. هدف آن مسدود کردن نصب اپلیکیشن‌ها از منابع غیرمجاز است. قابیت Auto Blocker همچنین اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های غیرمجاز بلاک می‌کند. این قابلیت باعث امن‌تر شدن تجربه شما خواهد شد و از شما در برابر نصب بدافزارها و اپلیکیشن‌های خطرناک محافظت خواهد کرد.

نصب جانبی اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است. کاربر ابتدا فایل اپلیکیشن‌ را در دستگاه خود دانلود می‌کند. سپس روی آن ضربه می‌زند تا آن را نصب کند. در این مرحله از کاربر خواسته می شود تا به منبع نصب اپلیکیشن‌ اجازه دهد. وقتی‌که مجوز صادر می‌شود، پروسه نصب اپلیکیشن‌ ادامه می‌یابد.

با این حال، برخی از اپلیکیشن‌‌های آلوده وجود دارند که سعی در فریب کاربران دارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها، تبلیغات را روی صفحه نمایش نشان می دهند و برخی دیگر فقط برای ردیابی داده استفاده می‌شوند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید