با تعمیرپذیرترین گوشی دنیا آشنا شوید - تکفارس 
با تعمیرپذیرترین گوشی دنیا آشنا شوید - تکفارس 

با تعمیرپذیرترین گوشی دنیا آشنا شوید

افشین نوری
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 14:44
Fairphone 5

گوشی Fairphone 5 به عنوان تعمیرپذیرترین گوشی دنیا معرفی شد. گوشی‌های شرکت Fairphone همواره ماندگاری و قابلیت تعمیر بسیار بالایی دارند.

طبق گزارش iFixit، گوشی Fairphone 5 امتیاز تعمیرپذیری ۱۰/۱۰ را کسب کرده است. این گوشی بسیار آسان باز می‌شود و حتی نیاز به گرم کردن پنل پشتی ندارد. تنها کاری ک باید انجام دهید این است که کاورها را جدا کنید و آماده تعویض باتری و سایر قطعات داخلی آن شوید.

Fairphone 5

Fairphone 5 با وجود اینکه قاب پشتی قابل‌تعویض دارد اما دارای استاندارد IP55 برای محافظت در برابر آب و گردوغبار است. این گوش طوری طراحی شده که دارای ماژول‌های اتصال راحت، دوربین‌های قابل‌تعویض و کابل‌های علامت‌گذاری‌ شده برای کمک به کاربران در هنگام تعمیر است.

 Fairphone 5 یک گوشی ۶.۴۶ اینچی OLED با وضوح ۱۲۲۴×۲۷۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است و از تراشه QCM 6490 کوالکام در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

اخیرا گوشی نسخه جدیدی از هوشمند ماژولار Fairphone 4 معرفی شده بود. این گوشی توسط Murena که یک شرکت متخصص در “De-Googling” گوشی‌های اندرویدی است عرضه شده و برخلاف نسخه اروپایی که اندروید را اجرا می‌کرد، سیستم‌عامل “e/OS/” را روی خود اجرا می‌کند.

نرم‌افزار e/OS/ در واقع یک سیستم عامل بدون گوگل با تمرکز بر حریم خصوصی است که هدف آن کسانی است که از به‌اشتراک‌گذاری داده‌های خود با گوگل امتناع دارند. این سیستم عامل یک فروشگاه اپلیکیشن دارد که شامل اپلیکیشن‌های Murena Cloud برای دسترسی به ایمیل، تقویم و حافظه ابری می‌شود. فروشگاه اپلیکیشن این سیستم عامل هرچند رتبه‌بندی حریم خصوصی را برای هر اپلیکیشن برجسته می‌کند، اما به نظر می‌رسد اکثر اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه پلی استور دریافت می‌کند. البته Murena ادعا کرده که اطلاعات خصوصی کاربران به هیچ وجه به دست گوگل نخواهد رسید.

قیمت گوشی Fairphone 4 از ۶۲۹.۹۰ دلار برای نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی شروع و تا ۶۹۹.۹۰ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌رسد. این گوشی از کارت microSD پشتیبانی می‌کند و سیستم ماژولار اجازه خواهد داد تا قطعات آن را با پیچ‌گوشتی استاندارد فیلیپس عوض کنید. Fairphone 4 از استاندارد IP54 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب پشتیبانی می‌کند و دارای قابلیت اتصال به شبکه ۵G و سیم کارت دوگانه است.

این گوشی دارای گارانتی پنج ساله برای سخت افزار است و در جعبه آن هیچ آداپتور و کابلی وجود ندارد، بلکه فقط خود گوشی و راهنمای شروع سریع وجود دارد. Fairphone 4 توانسته امتیاز ۱۰/۱۰ تعمیرپذیری را از iFixit دریافت کند که یک اتفاق بسیار نادر در دنیای گوشی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید