با هوش مصنوعی جدید Imagine متا تصاویر خلاقانه تولید کنید (وب‌سایت)
با هوش مصنوعی جدید Imagine متا تصاویر خلاقانه تولید کنید (وب‌سایت)
با هوش مصنوعی جدید Imagine متا تصاویر خلاقانه تولید کنید (وب‌سایت)

با هوش مصنوعی جدید Imagine متا تصاویر خلاقانه تولید کنید (وب‌سایت)

افشین نوری
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - 10:27
Imagine

متا هوش مصنوعی Imagine را برای تولید تصاویر معرفی کرده است. این هوش مصنوعی برای اولین بار در رویداد Connect متا در ماه گذشته پیش‌نمایش شده بود.

متا این هوش مصنوعی را در یک وب‌سایت اختصاصی به آدرس imagine.meta.com ارائه کرده است. Imagine به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر موردنظر خود را از طریق پیام‌های متنی تولید کنند. این ابزار برای هر درخواست شما چهار تصویر تولید خواهد کرد.

همه تصاویر تولیدشده دارای یک واترمارک در گوشه پایین سمت چپ هستند تا نشان داده شود که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شدند. متا همچنین برای کسانی که با این ابزار در پلتفرم‌های پیام‌رسان متا استفاده می‌کنند، ابزار جدیدی به نام reimagine معرفی کرده که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصاویر تولیدشده را در چت‌های خود با دوستان‌شان تغییر دهند.

متا همچنین در حال آزمایش ده‌ها قابلیت جدید هوش مصنوعی برای اینستاگرام و فیس بوک است. برای اینستاگرام قرار است یک قابلیت تبدیل تصویر منظره به پرتره در استوری‌ها به نام Expander ارائه شود. در فیس‌بوک هم رار است در بخش‌های مثل Groups و Marketplace از هوش مصنوعی استفاده شود.

متا در تلاش است تا هوش مصنوعی مولد را تبدیل به بخشی از خدمات خود برای کاربران بکند. مارک زاکربرگ نیز اخیرا گفته بود که متا هوش مصنوعی را به تک‌تک محصولات خود اضافه خواهد کرد.

متا همچنین اخیرا مدل هوش مصنوعی جدید Code Llama را معرفی کرد، این مدل بر پایه مدل زبانی بزرگ Llama 2 ساخته شده و هدف آن کمک به برنامه نویسان برای تولید کد و اشکال زدایی از آن است. استفاده از این مدل کاملا رایگان است.

Code Llama همانند پلتفرم‌هایی مثل ChatGPT و GitHub Copilot Chat می‌تواند کدنویسی بکند. این مدل حتی می‌تواند از یک نمونه کد مشکل‌دار رفع اشکال کند. متا مدل Code Llama را بر پایه داده‌های کد منبع آموزش داده است که می‌تواند از زبان‌های مختلف برنامه نویسی مثل Python، Java، C++، PHP، TypeScript، C#، Bash scripting و پشتیبانی کند.

مدل Code Llama همچنین می‌تواند ۱۰۰ هزار توکن متنی را مدیریت کند. این در حالیست کهChatGPT فقط ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ توکن را می تواند مدیریت کند. Code Llama در سه نسخه ۷، ۱۳ و ۳۴ میلیارد پارامتری ارائه شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید