سرانجام حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به گوشی های شیائومی می آید - تکفارس 
سرانجام حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به گوشی های شیائومی می آید - تکفارس 
سرانجام حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به گوشی های شیائومی می آید - تکفارس 

سرانجام حسگر اثر انگشت اولتراسونیک به گوشی های شیائومی می آید

افشین نوری
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 10:33
شیائومی ۱۴ اولترا

پرچمدار آینده شیائومی یعنی شیائومی ۱۴ اولترا احتمالا از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک استفاده خواهد کرد.

ما اخیرا شاهد معرفی پرچمدارانی مثل شیائومی ۱۴، ویوو X100 و iQOO 12 بودیم که همگی از حسگر تشخیص اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر استفاده کرده‌اند. این گوشی‌ها هرچند عملکرد خوبی در این بخش دارند، اما بازخورد کاربران نشان می‌دهد که هنوز جای بهبودی زیادی برای تشخیص اثر انگشت وجود دارد.

ظاهرا شیائومی در حال توسعه حسگر اثر انگشت اولتراسونیک است و احتمالا از آن در پرچمدار آینده خود استفاده خواهد کرد. این دومین اقدام شیائومی برای استفاده از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک خواهد بود.

سابقه شیائومی در زمینه فناوری اثر انگشت اولتراسونیک به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، زمانی که اولین فناوری اثر انگشت اولتراسونیک را در شیائومی ۵s ارائه کردند. البته این فناوری با چالش‌هایی مواجه شد و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرد. شیائومی از آن زمان تاکنون از فناوری اثر انگشت اپتیکال در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرده است.

حالا باید ببینیم آیا این شرکت درنهایت موفق به ارائه این فناوری در گوشی‌های خود می‌شود یا خیر. شیائومی اخیرا سری شیائومی ۱۴ را معرفی کرد بطوریکه حالا این سری رکورد جدیدی در تاریخ شرکت شیائومی ثبت کرده است. این سری اکنون به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در چین تبدیل شده است.

وب‌سایت Wall Street Insights گزارش داده است که شیائومی در فاصله ده روز از زمان عرضه سری ۱۴ شیائومی، یعنی از ۳۱ اکتبر تا دهم نوامبر، ۱.۴۴۷۴ میلیون دستگاه از این سری فروخته است. این یک رکورد جدید برای گوشی های پرچمدار رده‌بالای شیائومی است.

شیائومی همچنین تنها شرکت چینی سازنده گوشی هوشمند است که به رشد ماهانه مثبت در بازار گوشی‌های هوشمند چین دست یافته است. رشد ماهانه این شرکت ۸.۹ درصد افزایش یافته که از رشد ماهانه ۰.۸ درصدی اپل فراتر رفته است.

بعد از شیائومی، هواوی و آنر به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. البته هر دو شرکت شاهد کاهش سهم بازار خود نسبت به ماه گذشته بودند. سهم بازار هواوی از ۱۴ درصد به ۱۳ درصد و سهم بازار آنر از ۱۳.۲ درصد به ۱۲.۸ درصد رسیده است.

مدل پایه شیائومی ۱۴ پرو ۳۹۹۹ یوان (۵۵۰ دلار) قیمت دارد. در حالیکه نسخه تیتانیومی شیائومی ۱۴ پرو با قیمت ۶۴۹۹ یوان (۸۹۰ دلار) قابل دسترس است که دارای ترکیب حافظه ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایت حافظه داخلی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید