قابلیت هوش مصنوعی Cocreator برای مایکروسافت پینت معرفی شد - تکفارس 
قابلیت هوش مصنوعی Cocreator برای مایکروسافت پینت معرفی شد - تکفارس 
قابلیت هوش مصنوعی Cocreator برای مایکروسافت پینت معرفی شد - تکفارس 

قابلیت هوش مصنوعی Cocreator برای مایکروسافت پینت معرفی شد

افشین نوری
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 11:00
Cocreator

مایکروسافت قابلیت هوش مصنوعی Cocreator را برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی در برنامه پینت (Paint) معرفی کرد.

این قابلیت برای ویندوز ۱۱ عرضه شده و مبتنی بر مدل DALL-E 3 شرکت OpenAI است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند توضیحاتی درباره یک موضوع خاص وارد کنند و تصاویری را دریافت کنند که توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

مایکروسافت قبلا قابلیت تبدیل متن به تصویر DALL-E 3 را برای برخی از سرویس‌های خود معرفی کرده بود. در حال حاضر کاربران چت‌بات بینگ می‌توانند تصاویری بر پایه توضیحات متنی تولید کنند. این قابلیت در دستیار هوش مصنوعی کوپایلت نیز قابل دسترس است.

انتظار می‌رود با معرفی قابلیت Cocreator برای مایکروسافت پینت، زمینه مساعدتری برای توسعه تولیدکننده‌های تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی فراهم شود.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که بینگ چت را به کوپایلت (Copilot) تغییرنام داده است تا به دستیار هوش مصنوعی خود هویت ثابتی در سراسر محصولاتش بدهد. به طور مشابه، Bing Chat Enterprise نیز با نام کوپایلت از اول دسامبر قابل دسترس خواهد بود.

کوپایلت مبتنی بر آخرین مدل‌های هوش مصنوعی GPT-4 و DALL-E 3 است و مایکروسافت گفته است که این پلتفرم به هیچ‌وجه درخواست‌ها و پاسخ‌های کاربران را ذخیره نخواهد کرد. بنابراین مایکروسافت از چت‌های کاربران برای آموزش بیشتر مدل‌های خود استفاده نخواهد کرد.

مایکروسافت علاوه بر اعلام این خبر در رویداد Ignite AI، فاش کرد که در مایکروسافت ۳۶۵ گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری برای کوپایلت ارائه خواهد شد. کاربران می‌توانند فرمت، سبک و لحن دلخواه خود را در برنامه‌های ورد و پاورپوینت انتخاب کنند و در برنامه‌های دیگر مایکروسافت ۳۶۵ نیز این گزینه‌ها وجود خواهند داشت.

در برنامه مایکروسافت تیمز نیز قرار است کوپایلت قابلیت یادداشت‌برداری در طول جلسه را از سال آینده دریافت کند. کاربران حتی می‌توانند اطلاعات خاصی را به کوپایلت بگویند که در یادداشت‌ها گنجانده شوند.همچنین در کانال های تیمز، کاربران می‌توانند از کوپایلت برای ترکیب پست‌های طولانی یا بررسی اتفاقات مهم در طول روز استفاده کنند.

همچنین از بهار سال آینده در برنامه Outlook، کوپایلت می‌تواند جزئیات دعوت‌نامه، ایمیل‌های مرتبط و اسناد مربوطه را برای ایجاد خلاصه‌ای از رویدادهایی که کاربران می‌خواهند در آن‌ها شرکت کنند بررسی کند. قابلیت دیگری در ورد به کاربران اجازه خواهد داد تا به سادگی با پرسیدن سؤالی از کوپایلت، مثل «چگونه می‌توانم آنچه در این سند تغییر کرده است ببینم»، به راحتی آخرین تغییرات یک سند را مشاهده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید