سامسونگ تراشه‌های نسل آینده خود را با نام Dream Chip عرضه می‌کند - تکفارس 
سامسونگ تراشه‌های نسل آینده خود را با نام Dream Chip عرضه می‌کند - تکفارس 
سامسونگ تراشه‌های نسل آینده خود را با نام Dream Chip عرضه می‌کند - تکفارس 

سامسونگ تراشه‌های نسل آینده خود را با نام Dream Chip عرضه می‌کند

افشین نوری
۸ آذر ۱۴۰۲ - 11:30
Dream Chip

طبق یک گزارش جدید، سامسونگ از سال‌های آینده برند اگزینوس را برای تراشه‌های خود کنار خواهد گذاشت و به جای آن از نام Dream Chip استفاده خواهد کرد.

علیرغم اینکه تراشه‌های قبلی سامسونگ عملکرد چندان موفقی نداشتند، اما ظاهرا این شرکت تصمیم دارد تا به توسعه پردازنده‌های خود ادامه دهد، بطوریکه ما در سری گلکسی S24 شاهد استفاده از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ خواهیم بود.

بنچمارک‌های اولیه این تراشه نحاکی از آن است که عملکرد آن در مقایسه با دایمنسیتی ۹۳۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پایین‌تر است. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تغیراتی در تراشه‌های آینده خود ایجاد کند. این کار ابتدا با تغییر نام آن‌ها به Dream Chip شروع خواهد شد.

بر اساس گزارش امروز، سامسونگ قصد دارد برند اگزینوس را به کلی کنار بگذارد و به جای آن برای تراشه‌های پرچم‌دار و میان‌رده خود از نام Dream Chip استفاده کند. البته هنوز معلوم نیست که سامسونگ چگونه بین مدل‌های مختلف این برند تفاوت قائل خواهد شد.

این اولین بار نیست که گرارشی درباره Dream Chip منتشر می‌شود. طبق شایعات قبلی، این تراشه قرار است جانشین اگزینوس ۲۴۰۰ در سال ۲۰۲۵ شود. ظاهرا این یک تراشه یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای با فناوری ۳ GAP سامسونگ خواهد بود و عملکرد بسیار بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰ خواهد داشت.

سامسونگ همچنین اخیرا قرارداد لایسنس خود را با شرکت ای ام دی تمدید کرده و قرار است از گرافیک‌های این شرکت در گوشی‌های آینده خود استفاده کند. بعد از عملکرد ناامیدکننده تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ که مجهز به گرافیک Xclipse 920 بر پایه معماری RDNA2 ای ام دی بود، حالا به نظر می‌رسد که شاهد نسخه بهبود یافته آن با نام اگزینوس ۲۵۰۰ خواهیم بود.

طبق اطلاعاتی که فاش شده است، این تراشه از یک گرافیک سفارشی با بهینه‌سازی‌های زیاد بهره خواهد برد. به گفته افشاگری به نام Revegnus، به نظر می‌رسد که اگزینوس ۲۵۰۰ همان تراشه رویایی سامسونگ است که به‌طور مخفیانه در حال توسعه آن است. این افشاگر جزئیات بیشتری از مشخصات این تراشه ذکر نکرده اما گفته است که از فناوری ای ام دی در آن استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید