هواوی عرضه خودروی الکتریکی Luxeed S7 را برای رقابت با تسلا آغاز کرد
هواوی عرضه خودروی الکتریکی Luxeed S7 را برای رقابت با تسلا آغاز کرد
هواوی عرضه خودروی الکتریکی Luxeed S7 را برای رقابت با تسلا آغاز کرد

هواوی عرضه خودروی الکتریکی Luxeed S7 را برای رقابت با تسلا آغاز کرد

افشین نوری
۷ آذر ۱۴۰۲ - 17:56
Luxeed S7

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، خبر شروع عرضه سدان الکتریکی Luxeed S7 را اعلام کرد که نشان دهنده ورود هواوی به صنعت خودرو است. یو همچنین به همکاری این شرکت با گروه FAW، شریک اصلی فولکس واگن و تویوتا، اشاره کرد که زمینه را برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر هواوی در صنعت خودروهای الکتریکی فراهم می‌کند.

Luxeed S7 که با همکاری چری توسعه یافته است، قیمت رقابتی ۲۴۹۸۰۰ یوان (۳۵۰۰۰ دلار) دارد که آن را به عنوان یک رقیب قدرتمند در برابر مدل S تسلا و Taycan 4S پورشه قرار می‌دهد.

Luxeed S7

پیش‌بینی می‌شود تحویل ماهانه این خودرو در ماه جاری بین ۱۶۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دستگاه باشد و این عدد در ماه دسامبر از ۲۳۰۰۰ دستگاه فراتر رفته و در ژانویه به بیش از ۳۰۰۰۰ دستگاه خواهد رسید.

معرفی و عرضه Luxeed S7 توسط هواوی، یک گام مهم در جهت رشد بازار خودروهای الکتریکی است. هواوی با فناوری‌های پیشرفته خود و همچنین انتخاب قیمت‌های رقابتی و همکاری با سایر شرکت‌ها، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در توسعه صنعت خودروهای الکتریکی داشته باشد.

همچنین طبق یک گزارش جدید، شیائومی نیز شروع به استخدام مهندسانی برای توسعه سیستم برد خودروی الکتریکی خود کرده است. این شرکت قرار است وارد بازار خودروهای الکتریکی شود و افزایش برد این خودروها می‌تواند تبدیل به مزیت آن‌ها شود. انتظار می‌رود متقاضیان استخدام دارای مدرک مهندسی پایه با بیش از سه سال تجربه کاری باشند.

بر اساس آگهی استخدام شیائومی، مهندسان جذب‌شده در این شرکت مسئول توسعه و تست سیستم افزایش برد خودرو خواهند بود. مهندسان باید تجربه کار در پروژه‌های تولید انبوه و تعمیر و نگهداری را داشته باشند. شیائومی همچنین به دنبال استخدام مهندسان سیستم احتراق داخلی، اگزوز و توسعه‌دهندگان NVH است.

طبق شایعات، شیائومی ظاهرا یکی از دو مجوز ساخت خودروی الکتریکی خود را دریافت کرده است و می‌تواند تولید آن را شروع کند. این شرکت همچنین در ماه آگوست امسال نیروهایی برای کارخانه‌های تولیدی خود در پکن استخدام کرده است.

گفته می‌شود شیائومی تولید آزمایشی سدان MS11 را آغاز کرده است که ظاهرا اواخر امسال آن را عرضه خواهد کرد. لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید