آپدیت OneUI 6 برای گلکسی A73 5G و A14 5G سامسونگ منتشر شد - تکفارس 
آپدیت OneUI 6 برای گلکسی A73 5G و A14 5G سامسونگ منتشر شد - تکفارس 
آپدیت OneUI 6 برای گلکسی A73 5G و A14 5G سامسونگ منتشر شد - تکفارس 

آپدیت OneUI 6 برای گلکسی A73 5G و A14 5G سامسونگ منتشر شد

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۲ - 16:44
گلکسی A73

در روزهای گذشته، تعداد زیادی از گوشی‌های سامسونگ از جمله گلکسی S21، Z Fold 5، Z Flip 5، A34 5G، S23 FE و A54 نسخه پایدار اندروید ۱۴ را به‌همراه OneUI 6 دریافت کرده‌اند، حالا نوبت به گلکسی A73 5G و گلکسی A14 5G رسیده است.

کاربران در برخی کشورها گزارش داده‌اند که آخرین نسخه نرم‌افزار گلکسی A73 5G را با شماره ورژن A736BXXU5DWK2 دریافت کرده‌اند. این به‌روزرسانی شامل وصله امنیتی نوامبر نیز می‌شود و حجم آن ۳ گیگابایت است.

OneUI 6

یکی دیگر از گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ که به‌روزرسانی جدید را دریافت می‌کند، گلکسی A14 5G است که با شماره ورژن A146BXXU2CWK9 و حجم تقریباً ۱.۸ گیگابایت در حال دریافت آن است و شامل وصله امنیتی نوامبر نیز می‌شود. گلکسی A14 5G اوایل سال جاری میلادی در بازارهای جهانی عرضه شد.

به‌روزرسانی اندروید ۱۴ بر پابه OneUI 6، به صورت مرحله‌ای در حال انتشار است و اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید ممکن است چند روز طول بکشد. پس نگران نباشید.

آپدیت One UI 6 دارای قابلیت‌های جدیدی است که یکی از آن‌ها Auto Blocker نام دارد که از گوشی گلکسی شما در برابر انواع تهدیدات امنیتی محافظت می‌کند.

قابلیت Auto Blocker وقتی فعال باشد می‌تواند از دستگاه شما در برابر نصب جانبی محافظت کند. هدف آن مسدود کردن نصب اپلیکیشن‌ها از منابع غیرمجاز است. قابیت Auto Blocker همچنین اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های غیرمجاز بلاک می‌کند. این قابلیت باعث امن‌تر شدن تجربه شما خواهد شد و از شما در برابر نصب بدافزارها و اپلیکیشن‌های خطرناک محافظت خواهد کرد.

نصب جانبی اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی بسیار ساده است. کاربر ابتدا فایل اپلیکیشن‌ را در دستگاه خود دانلود می‌کند. سپس روی آن ضربه می‌زند تا آن را نصب کند. در این مرحله از کاربر خواسته می شود تا به منبع نصب اپلیکیشن‌ اجازه دهد. وقتی‌که مجوز صادر می‌شود، پروسه نصب اپلیکیشن‌ ادامه می‌یابد.

با این حال، برخی از اپلیکیشن‌‌های آلوده وجود دارند که سعی در فریب کاربران دارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها، تبلیغات را روی صفحه نمایش نشان می دهند و برخی دیگر فقط برای ردیابی داده استفاده می‌شوند. هدف سامسونگ مسدود کردن این اپلیکیشن‌‌ها و امن‌تر کردن تجربه کاربران است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید