بزرگترین تبلت آیپد پرو اپل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد - تکفارس
بزرگترین تبلت آیپد پرو اپل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد - تکفارس
بزرگترین تبلت آیپد پرو اپل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد - تکفارس

بزرگترین تبلت آیپد پرو اپل در سال ۲۰۲۴ از راه می رسد

افشین نوری
۴ آذر ۱۴۰۲ - 14:00
آیپد پرو ۲۰۲۴

طبق بک گزارش جدید، ما سال آینده میلادی سه مدل آیپد پرو خواهیم دید که دو مدل آن‌ها مجهز به نمایشگرهای OLED خواهند بود. مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی اولین آیپدهایی خواهند بود که از صفحه‌نمایش OLED بهره خواهند برد. در عوض، مدل سوم دارای صفحه نمایش ۱۴.۱ اینچی mini-LED خواهد بود.

گفتنی است صفحه‌نمایش‌های mini-LED اکثر قابلیت‌های نمایشگرهای OLED را ارائه می‌دهند. نور پس‌زمینه این پنل‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جای ممکن و بدون هزینه اضافی به پنل‌های OLED نزدیک شود. با پنل‌های mini-LED، صفحه نمایش روشن‌تر است و نسبت کنتراست آن‌ها می‌تواند به ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ برسد. این نمایشگرها همچنین سیاهی عمیق‌تری را نشان می‌دهند و مانند OLEDها خطر سوختگی ندارد. در حال حاضر، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی دارای صفحه‌نمایش mini-LED است.

ظاهرا اپل قصد معرفی یک مدل آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی را در سال ۲۰۲۳ داشت، اما متاسفانه امسال چنین اتفاقی نیفتاد. حالا این تبلت به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.

اخیرا یک گزارش ادعا کرده بود که اپل در آیپدهای بعدی خود از پنل‌های هیبریدی OLED که ترکیبی از شیشه سفت OLED با لایه‌هایی از OLED منعطف و نازک خواهد بود استفاده خواهد کرد‌. ظاهرا تولید این نوع نمایشگرها بسیار ارزان‌تر از تولید OLEDهای منعطف خواهد بود. این روش قرار است از سال ۲۰۲۴ بکار گرفته شود.

طبق گزارش امروز، هر سه مدل آیپد پرو اپل از تراشه قدرتمند M3 با رم ۸ گیگابایتی بهره خواهند برد. همچنین نمایشگرهای آن‌ها تا ۳۰۰۰ نیت روشنایی خواهند داشت و هر سه‌ی آن‌ها مجهز به یک اپل پنسل جدید با نوک‌های مغناطیسی قابل تعویض خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود اپل یک کیبورد مجیک آلومینیومی جدید برای تبلت‌های آینده خود به‌همراه دو درگاه USB-C ارائه کند.

به گفته مینگ‌چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری، تولید انبوه آیپد پروهای آینده اپل در سه ماهه اول یا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این تبلت‌ها همچنین حاشیه‌های نازک‌تری خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید