مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل را برای همیشه تعطیل کرد - تکفارس 
مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل را برای همیشه تعطیل کرد - تکفارس 
مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل را برای همیشه تعطیل کرد - تکفارس 

مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل را برای همیشه تعطیل کرد

افشین نوری
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 11:06
فروشگاه اپلیکیشن ویندوز 10 موبایل

به نظر می‌رسد مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل را برای همیشه بسته کرده است که می‌تواند به معنای پایان دوران ویندوز ۱۰ موبایل و نسل کلاسیک ویندوزفون باشد. لومیا ۹۵۰ اولین گوشی بود که در سال ۲۰۱۵ از ویندوز ۱۰ استفاده کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، صفحه اصلی فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل در دسترس نیست و صفحات مربوط به دانلود و به روزرسانی اپلیکیشن‌ها باز نمی‌شوند. صفحه توضیحات اپلیکیشن‌ها نیز به‌سختی باز می‌شود. مایکروسافت دسامبر سال ۲۰۱۹ به پشتیبانی از همه دستگاه‌های ویندوز ۱۰ موبایل پایان داده بود که شبیه به تعطیل کردن فروشگاه ویندوز فون ۸.۱ در همان موقع بود.

یکی از قابلیت‌های مهم ویندوز ۱۰ موبایل، امکان نصب جانبی اپلیکیشن‌ها بود که به کاربران اجازه می‌داد تا اپلیکیشن‌ها را خارج از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنند. خبر خوب اینکه برخی از کاربران گزارش داده‌اند که فروشگاه اپلیکیشن ویندوز ۱۰ موبایل با نصب آخرین بسته آفلاین آن، می تواند عملکردهای عادی خود را از سر بگیزد و شاید از این طریق بتوان به خدمات فروشگاه دسترسی داشت.

مایکروسافت اخیرا تمرکز خود را از پلتفرم‌های تلفن همراه به سمت هوش مصنوعی و رایانه‌های شخصی تغییر داده است. این شرکت به‌طور جدی در حال توسعه ویندوز ۱۲ است و ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت به‌تزگی اذغان کرده بود که توقف ویندوزفون یک اشتباه بود.

علیرغم اینکه بازار PC بازار پرسودی برای مایکروسافت است، اما بازار گوشی‌های هوشمند نیز در حال گسترش است و هرچند بسیاری از شرکت‌ها نسبتا دیر وارد این بازار شدند، اما به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند که مایکروسافت از آن‌ محروم مانده است

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید