سامسونگ جزئیاتی درباره سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سری پیکسل ۸ منتشر کرد - تکفارس 
سامسونگ جزئیاتی درباره سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سری پیکسل ۸ منتشر کرد - تکفارس 
سامسونگ جزئیاتی درباره سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سری پیکسل ۸ منتشر کرد - تکفارس 

سامسونگ جزئیاتی درباره سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سری پیکسل ۸ منتشر کرد

افشین نوری
۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 21:04
سامسونگ

سامسونگ جزئیات دقیقی درباره جدیدترین سنسور دوربین خود که احتمالا در سری پیکسل ۸ استفاده شده یعنی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GNK منتشر کرده است.

این سنسور جانشین ISOCELL GN1 شده که در پیکسل ۶ پرو، پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو استفاده شده است. سنسور ISOCELL GNK دارای سایز پیکسل ۱.۲ میکرون و اندازه ۱/۱.۳ اینچی است. به گفته سامسونگ این سنسور عکس‌هایی با رنج دینامیکی وسیع و نویز کمتر ثبت می‌کند.

سنسور دوربین ISOCELL GNK از نرخ فریم ۲۴ فریم در ثانیه در ۵۰ مگاپیکسل و ۹۰ فریم در ثانیه در ۱۲.۵ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. همچنین از ویدیوهای ۸K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه با نرخ فریم تا ۲۴۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. این سنسور همچنین با HDR و Staggered HDR سازگار است.

همانطور که احتمال می‌رفت سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سری پیکسل ۸ همان ISOCELL GNK است. این سنسور همچنین دارای Smart-ISO Pro است که رنج دینامیکی دوربین را به حداکثر می رساند. رنج دینامیکی در واقع اختلاف تاریک‌ترین و روشن‌ترین بخش یک عکس است. سنسور دوربین جدید سامسونگ همچنین از RAW8/10/12 و ۱۴ و فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه پرو (PDAF) پشتیبانی می‌کند.

گوگل تائید کرده است که سری پیکسل ۸ از یک سنسور دوربین جدید استفاده می‌کند و از آنجائیکه سنسور ISOCELL GN1 دیگر تولید نمی‌شود احتمالا سنسور مذکور ISOCELL GNK است و مشخصات آن با سنسور بی نام استفاده شده در سری Pixel 8 مطابقت دارد.

سامسونگ اخیرا سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GNK را به عنوان جانشینی برای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 معرفی کرد. این سنسور بهبودهای قابل توجهی دارد.

هرچند سنسور GNK شباهت‌هایی در سایز و اندازه پیکسلی با GN1 دارد، اما به خاطر ادغام فناوری‌های هوشمند نسبت به آن برتری دارد. این سنسور از فوکوس خودکار Dual Pixel Pro بهره می‌برد و از فوکوس سریع و تصاویر واضح، حتی در هنگام ثبت سوژه‌های متحرک پشتیبانی می‌کند.

یکی از قابلیت‌های مهم سنسور ISOCELL GNK سامسونگ، رنج دینامیکی گسترده آن است که می تواند تا ۱۲۰ دسی بل افزایش یابد. این قابلیت امکان ثبت جزئیات بیشتر را در شرایط نوری مختلف فراهم می‌کند. همچنین در حالت Pro، این سنسور می‌تواند تصاویر ۱۴ بیتی RAW ثبت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید