ناسا اپلیکیشن Spot the Station را برای ردیابی مکان ایستگاه فضایی معرفی کرد - تکفارس 
ناسا اپلیکیشن Spot the Station را برای ردیابی مکان ایستگاه فضایی معرفی کرد - تکفارس 
ناسا اپلیکیشن Spot the Station را برای ردیابی مکان ایستگاه فضایی معرفی کرد - تکفارس 

ناسا اپلیکیشن Spot the Station را برای ردیابی مکان ایستگاه فضایی معرفی کرد

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 08:36
ناسا

ناسا یک اپلیکیشن موبایلی جدید با نام Spot the Station معرفی کرده است که به کاربران کمک می‌کند تا مکان ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را مشاهده و ردیابی کنند.

این اپلیکیشن انکان پیدا کردن مکان ISS در هر زمان را روی نقشه فراهم می‌کند. شما می‌توانید اپلیکیشن جدید Spot The Station رابه صورت رایگان در آی او اس و اندروید دانلود کرد.

Spot the Station که توسط ناسا طراحی شده است به کاربران اجازه می دهد تا مکان ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را از زمین ردیابی کنند. این اپلیکیشن از داده‌های مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون تگزاس برای محاسبه فرصت‌های مشاهده در بیش از ۶۷۰۰ نقطه دنیا استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن لیستی از فرصت‌های دیدن ایستگاه فضایی را به کاربران ارائه می‌دهد و اگر شهر خاصی در این لیست نباشد، شما می‌توانید یکی را ار لیست انتخاب کنید که تقریبا نزدیک به شهرتان باشد.

این اپلیکیشن دارای یک نقشه لایو ردیابی ایستگاه فضایی است که نشان می دهد این ایستگاه در حال حاضر در چه موقعیتی قرار دارد و مسیر آن را ۹۰ دقیقه قبل و ۹۰ دقیقه بعد از مکان فعلی کجاست.

گفتنی است قرار است یک فضاپیمای ناسا ماموریت سفر به یک سیارک را انجام دهد و پس از هفت سال به زمین بازخواهد گشت تا نمونه‌های جمع‌آوری شده از سطح این سیارک را به زمین بیاورد.

Sandra Freund، مدیر برنامه OSIRIS-REx در لاکهید مارتین که فضاپیمای مذکور را ساخته است گفته که: «مسیر و عملکرد فضاپیما کاملا مشخص شده است و ما فقط چند قدم تا نمونه ‌برداری از سیارک موردنظر باقی مانده است.»

Dante Lauretta، محقق اصلی این پروژه نیز گفته است که این ماموریت را در دو دهه گذشته تصور کرده است. ناسا OSIRIS-REx را برای توسعه در سال ۲۰۱۱ انتخاب کرد.

سیارک Bennu یک سیارک نزدیک به زمین شناخته می‌شود و گردش آن به دور خورشید مرتبا آن را به سیاره ما نزدیک‌تر می کند. این ویژگی باعث شده تا Bennu تبدیل به یک هدف جذاب شود.

این سیارک ویژگی دیگری نیز دارد که نظر دانشمندان را به خودش جلب کرده است. این سیارک غنی از کربن است و یافته‌های تلسکوپی نشان می‌دهند که احتمالا از مولکول‌های آلی تشکیل شده است. به نظر می‌رسد سیارک‌هایی مثل Bennu عناصر سازنده حیات را به زمین رسانده باشند. Lauretta امیدوار است که این همان چیزی باشد که در داخل کپسول نمونه برداری OSIRIS-REx به زمین باز می‌گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید