تیم کوک می گوید آیفون در بازار رقابتی چین جایگاه قدرتمندی دارد - تکفارس 
تیم کوک می گوید آیفون در بازار رقابتی چین جایگاه قدرتمندی دارد - تکفارس 
تیم کوک می گوید آیفون در بازار رقابتی چین جایگاه قدرتمندی دارد - تکفارس 

تیم کوک می گوید آیفون در بازار رقابتی چین جایگاه قدرتمندی دارد

افشین نوری
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 10:11
آیفون

تیم کوک، مدیرعامل اپل، گفته است که آیفون عملکرد خوبی در بازار چین دارد و توانسته جایگاه خود را حفظ کند. با وجود کاهش جزئی درآمد و رقابت شدید، آیفون اپل همچنلن برای مشتریان جذابیت دارد و حتی در سه ماهه سوم رکورد فروش را در چین به ثبت رسانده است. کوک همچنین گفته که نسبت به آینده اپل در چین خوش‌بین است.

با وجود اینکه سری آیفون ۱۵ در مقایسه با نسل‌های قبلی با استقبال کمی مواجه شده است، اما اپل دلایلی برای امیدوار ماندن دارد. به نظر می رسد افت فروش گوشی هوشمند در بازار چین در حال کاهش است و ممکن است به زودی شاهد تثبیت در این بازار باشیم.

میزان فروش آیفون در چین با توجه به معرفی میت ۶۰ پرو هواوی، که مجهز به تراشه پیشرفته ۵G است قابل توجه است. این رقابت در حالیست که محدودیت‌هایی برای استفاده از آیفون توسط کارمندان دولت چین وجود دارد.

با توجه به این چالش‌ها، عملکرد اپل در چین حاکی از یک استراتژی قوی است. انتظار می‌رود سه ماهه چهارم امسال دوره‌ای حساس برای فروش آیفون باشد.

سفر اخیر تیم کوک به چین نشان دهنده تعهد اپل به بازار چین است و به نظر می‌رسد مذاکرات کوک با مقامات چین مثبت بوده است.

موسسه Counterpoint جایگاه برتر اپل در چین را تائید است و همچنان بالاتر از سامسونگ قرار دارد. اپل امسال از یک متریال جدید در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرده و بدنه آن‌ها را با ماده تیتانیوم ساخته است که در عین سبک بودن دارای مقاومت بالایی است. بدنه فولادی ضدزنگ آیفون ۱۴ پرو مکس هرچند بسیار زیبا به نظر می‌رسید، اما این بدنه‌ی براق خیلی سریع لک بر می‌داشت و واقعا آزاردهنده بود.

در ضمن، آیفون ۱۵ پرو مکس حاشیه‌های نازک‌تری در اطراف نمایشگر خود دارد و دارای نسبت نمایشگر به بدنه بزرگتری است. آیفون ۱۵ پرو مکس همچنین یک دکمه اکشن جدید دارد که جایگزین سوئیچ میوت شده است. از این دکمه می‌توان برای انجام کارهای مختلفی مانند باز کردن اپلیکیشن‌ها، میانبرهای سیری، روشن کردن چراغ قوه، فعال کردن دوربین، حالت‌های فوکوس و غیره استفاده کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید