اسکارلت جوهانسون علیه برنامه هوش مصنوعی که او را شبیه‌سازی کرده بود، شکایت کرد - تکفارس 
اسکارلت جوهانسون علیه برنامه هوش مصنوعی که او را شبیه‌سازی کرده بود، شکایت کرد - تکفارس 
اسکارلت جوهانسون علیه برنامه هوش مصنوعی که او را شبیه‌سازی کرده بود، شکایت کرد - تکفارس 

اسکارلت جوهانسون علیه برنامه هوش مصنوعی که او را شبیه‌سازی کرده بود، شکایت کرد

محمد صداقت
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 10:16
اسکارلت جوهانسون علیه برنامه هوش مصنوعی که او را شبیه‌سازی کرده بود، شکایت کرد

وکیل اسکارلت اعلام کرد: ما به سادگی از این موارد نمی‌گذریم. طبق اعلامیه‌ی Variety اسکارلت جوهانسون (بازیگر نامزد اسکار) علیه یک توسعه‌دهنده‌ی هوش مصنوعی به دلیل شبیه‌سازی او و استفاده از آن در تبلیغات، اقدام قانونی کرد. یک تبلیغ ۲۲ ثانیه‌ای از ویرایشگر تصاویر هوش مصنوعی به نام Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar این حواشی را ایجاد کرد. توسعه‌دهنده برای تولید این تبلیغ از صدا و تصویری شبیه به اسکارلت جوهانسون استفاده کرد.

این تبلیغ کلیپی واقعی از حضور اسکارلت در پشت‌صحنه‌ی فیلم بیوه سیاه را نمایش داد. او در این کلیپ می‌گوید: «بچه‌ها چه خبر؟ من اسکارلت هستم و از شما می‌خواهم که با من باشید.» سپس این کلیپ به تصاویر هوش مصنوعی و صدای شبیه‌سازی شده ی او تبدیل می‌شود. او در این تصاویر اپلیکیشن هوش مصنوعی را تبلیغ می‌کند. در زیر این تبلیغ خط ظریفی را مشاهده می‌کنید که می‌گوید «تصاویر توسط هوش مصنوعی Lisa تهیه‌شده‌اند. البته این تبلیغ ربطی به این شخص ندارد.» به گفته Variety، چندین برنامه Lisa AI ایجادشده توسط Convert Software در اپ استور و گوگل پلی باقی می‌مانند، اما این تبلیغ دیگر در X نشان داده نمی‌شود.

کویل یورن (وکیل اسکارلت جوهانسون) اعلام کرد که جوهانسون این وضعیت را ازنظر قانونی پیگیری می‌کند. ما این مسائل را ساده نمی‌گیریم. طبق روال موجود در این زمینه و با استفاده از راه‌حل‌های قانونی با این مساله برخورد می‌کنیم. جوهانسون یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها (و صداها) در هالیوود را دارد و سخنگوی شرکت‌های رده‌بالا ازجمله Dolce & Gabbana و Louis Vuitton است. با توجه به این مساله، سخت است که بتوانیم باور کنیم شخصی از شباهتش به اسکارلت استفاده نمی‌کند (این مساله نشان‌دهنده‌ی تبلیغات X نیست).

ایده‌ی استفاده از هوش مصنوعی برای از بین بردن شباهت افراد مشهور پدیده نسبتا جدیدی است. بنابراین عواقب قانونی آن هنوز در حال بررسی می باشد. تام هنکس به طرفدارانش در رسانه‌های اجتماعی خبر داد که از ویدیوهای هوش مصنوعی شبیه او برای کلاه‌برداری استفاده می‌شود. اگرچه این مساله هنوز به‌صورت کامل قانون‌گذاری نشده است اما برخی از ایالت‌ها قوانینی درباره‌ی حفظ حریم خصوصی مردم دارند. کالیفرنیا یکی از این ایالت‌ها است و به افراد اجازه می‌دهد که در صورت استفاده‌ی غیرمجاز از نام، صدا، امضا یا عکس خود بتوانند دادخواست مدنی تنظیم کنند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید