سیستم عامل HyperOS شیائومی دارای مترجم داخلی اپلیکیشن ۳۲ بیتی است - تکفارس 
سیستم عامل HyperOS شیائومی دارای مترجم داخلی اپلیکیشن ۳۲ بیتی است - تکفارس 
سیستم عامل HyperOS شیائومی دارای مترجم داخلی اپلیکیشن ۳۲ بیتی است - تکفارس 

سیستم عامل HyperOS شیائومی دارای مترجم داخلی اپلیکیشن ۳۲ بیتی است

افشین نوری
۹ آبان ۱۴۰۲ - 17:16
HyperOS

شیائومی به تازگی سیستم عامل جدید HyperOS را معرفی کرده است که قرار است در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ به دست کاربران برسد. یکی از قابلیت‌های مهم HyperOS مترجم داخلی اپلیکیشن ۳۲ بیتی آن است که از نسل قبلی بهتر است.

امروز، شیائومی با انتشار بیانیه‌ای تائید کرد که HyperOS از قابلیت ترجمه اپلیکیشن ۳۲ بیتی پشتیبانی می‌کند. این شرکت ادعا کرده که گرچه شیائومی ۱۴ فقط از معماری ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند، اما در سیستم‌عامل HyperOS کاربران می‌توانند به طور یکپارچه اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را از طریق یک هسته ترجمه داخلی ۳۲ بیتی اجرا کنند.

بنابراین شیائومی ۱۳ خواهد توانست اپلیکیشنهای ۳۲ بیتی را به صورت بومی از طریق هسته کوچک CPU اجرا کند. با این حال، شیائومی ۱۴ اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را روی هسته بزرگ از طریق دی‌کدر اجرا خواهد کرد. بنابراین حتی اگر CPU از ۳۲ بیت پشتیبانی نکند، باز هم با اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی سازگار است.

HyperOS

HyperOS سیستم عامل جدیدی است که توسط شیائومی توسعه یافته و جایگزین MIUI شده است. هسته HyperOS از لینوکس و سیستم شیائومی Vela تشکیل شده است. این سیستم‌عامل طوری طراحی شده که نسبت به MIUI سبک‌تر و روان‌تر است و عملکرد و عمر باتری بهتری دارد.

HyperOS شیائومی در واقع ترکیبی از اندروید و پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) شیائومی یعنی Vela است. کاربران در این سیستم عامل انتظار تجربه ای ساده را داشته باشند. هدف آن ساده‌تر کردن زندگی کاربران با مدیریت بهتر گجت‌های شیائومی است. HyperOS یک انقلاب علیه اندروید نیست، بلکه به دنبال همزیستی با آن است.

شیائومی HyperOS را برای یکپارچه کردن محصولات مختلف خود طراحی کرده است و فراتر از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به گفته شیائومی، نرم‌افزار جدید کل اکوسیستم محصولات این شرکت را در بر خواهد گرفت.

مترجم داخلی اپلیکیشن ۳۲ بیتی HyperOS که Tango نام دارد به اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی اجازه خواهد داد تا روی پردازنده‌های ۶۴ بیتی آرم اجرا شوند که نسبت به نسل قبلی ارتقا قابل توجهی محسوب می‌شود. کاربران با استفاده از Tango می‌توانند از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی مورد علاقه خود در دستگاه‌های جدید شیائومی اجرا کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های HyperOS امکان سفارشی‌سازی‌های بیشتر و اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده کمتر است که تجربه اندروید خالص‌تری را ارائه خواهد داد. سیستم عامل جدید شیائومی قرار است جایگزین MIUI شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید