اپل آی‌مک ۲۴ اینچی جدید را با تراشه M3 و حافظه بیشتر معرفی کرد - تکفارس 
اپل آی‌مک ۲۴ اینچی جدید را با تراشه M3 و حافظه بیشتر معرفی کرد - تکفارس 
اپل آی‌مک ۲۴ اینچی جدید را با تراشه M3 و حافظه بیشتر معرفی کرد - تکفارس 

اپل آی‌مک ۲۴ اینچی جدید را با تراشه M3 و حافظه بیشتر معرفی کرد

افشین نوری
۹ آبان ۱۴۰۲ - 10:42
آی‌مک

اپل تراشه های جدید M3 را در رویداد امروز خود معرفی کرد. این شرکت همچنین یک آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه جدید M3 و حافظه بیشتر رونمایی کرده است.

طراحی آی‌مک M3 بسیار شبیه به نسل قبلی است که از تراشه M1 استفاده می‌کرد، اما تراشه M3 آن تا ۲ برابر سریع‌تر از M1 و تا ۲.۵ برابر سریع‌تر از آی‌مک ۲۷ اینچی مبتنی بر پردازنده اینتل و تا ۴ برابر سریع‌تر از آی‌مک ۲۱.۵ اینچی مبتنی بر اینتل است.

آی‌مک M3 سیستم عامل macOS Sonomaرا اجرا می‌کند و دارای حافظه داخلی بیشتری است. این دستگاه در یک نسخه با پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای در تراشه M3 و ۸، ۱۶ و ۲۴ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی حافظه SSD ارائه شده است و یک نسخه دیگر با ۱۰ هسته گرافیکی و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایت وجود دارد.

آی‌مک

نسخه گرافیک ۸ هسته‌ای دارای دو پورت Thunderbolt 3/USB 4 است، در حالیکه نسخه ۱۰ هسته ای مجهز به دو پورت USB-3 اضافی است. مدل اول در رنگ‌های آبی، سبز، صورتی و نقره‌ای عرضه شده، در حالیکه مدل دوم سه رنگ اضافی دارد که عبارتند از زرد، نارنجی و بنفش.

آی‌مک ۲۴ اینچی علاوه بر تراشه جدید، از اتصال Wi-Fi 6E با سرعت دانلود بیشتر و بلوتوث ۵.۳ برای بهبود سازگاری با جدیدترین لوازم جانبی بلوتوثی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین از اترنت گیگابیت در نسخه ۱۰ هسته‌ای پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش آی‌مک M3 یک پنل ۴.۵K رتینا با وضوح ۴۴۸۰×۲۲۵۰ پیکسل و روشنایی ۵۰۰ نیت است. این دستگاه دارای شش اسپیکر بوده و از صدای فضایی و دالبی اتموس پشتیبانی می کند. همچنین یک دوربین FaceTime 1080p روی آن وجود دارد.

به گفته اپل آی‌مک M3 از آلومینیوم ۱۰ درصد بازیافتی، آهنرباهای کمیاب بازیافتی و لحیم کاری قلع بازیافتی ساخته شده است و آبکاری آن از ۱۰۰ درصد طلای بازیافتی است.

قیمت پایه نسخه ۸ هسته‌ای ۱۲۹۹ دلار است در حالیکه قیمت مدل ۱۰ هسته‌ای از ۱۴۹۹ دلار شروع می شود. هر دو مدل از طریق وب‌سایت رسمی اپل در ۲۷ کشور قابل سفارش هستند و فروش آن‌ها از ۷ نوامبر آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید