HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی رقابت سختی در چین دارند - تکفارس 
HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی رقابت سختی در چین دارند - تکفارس 
HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی رقابت سختی در چین دارند - تکفارس 

HyperOS شیائومی و HarmonyOS هواوی رقابت سختی در چین دارند

افشین نوری
۸ آبان ۱۴۰۲ - 16:10
هواوی

شرکت‌های فناوری چینی شیائومی و هواوی، سیستم عامل‌های اختصاصی خودشان را معرفی کرده‌اند و هر دو شرکت در حال افزایش تلاش‌های خود برای ادغام طیف وسیعی از محصولات‌شان، تحت یک سیستم عامل واحد هستند. در حالیکه HyperOS شیائومی به دنبال سازگاری با اندروید گوگل است، HarmonyOS هواوی به دنبال استقلال از آن است.

HyperOS شیائومی در واقع ترکیبی از اندروید و پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) شیائومی یعنی Vela است. کاربران در این سیستم عامل انتظار تجربه ای ساده را داشته باشند. هدف آن ساده‌تر کردن زندگی کاربران با مدیریت بهتر گجت‌های شیائومی است. HyperOS یک انقلاب علیه اندروید نیست، بلکه به دنبال همزیستی با آن است.

در مقابل، هواوی رویکرد متفاوت‌تری را انتخاب کرده است. HarmonyOS به گونه ای طراحی شده است که دستگاه های هواوی را به طور کامل از اندروید جدا کند. هواوی از زمان تحریم‌های آمریکا دسترسی به خدمات گوگل را از دست داده است. با وجود چالش‌های زیاد، HarmonyOS روی بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه کار می کند که این موفقیت نشان‌دهنده تلاش‌های جدی هواوی در این زمینه است.

با این حال، اندروید گوگل همچنان بر بازار جهانی سیستم عامل گوشی هوشمند با ۷۰ درصد سهم بازار تسلط دارد. حالا سوال اینجاست که آیا دو غول فناوری چینی می توانند این انحصار را بشکنند؟

به نظر می‌رسد شیائومی به ارائه یک تجربه اندرویدی بهینه شده در HyperOS راضی است. اما هواوی بدون دسترسی به خدمات گوگل، روی ایجاد یک اکوسیستم کاملا اختصاصی سرمایه گذاری کرده است.

شیائومی HyperOS را برای یکپارچه کردن محصولات مختلف خود طراحی کرده است و فراتر از گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به گفته شیائومی، نرم‌افزار جدید کل اکوسیستم محصولات این شرکت را در بر خواهد گرفت.

ما اخیرا شاهد عرضه رابط کاربری MIUI 14 توسط شیائومی بودیم. این رابط کاربری با توجه به حجم پایینی که دارد، حافظه کمتری از گوشی را اشغال می‌کند و در نتیجه روان‌تر اجرا می‌شود و زمان پاسخ‌دهی آن بسیار سریع‌تر از رابط کاربری قبلی است . این رابط کاربری همچنین اپلیکیشن‌های پیش‌نصب بسیار کمتری دارد و حتی امکان حذف اپلیکیشن‌های پیش‌نصب موجود را برای کاربران فراهم خواهد کرد. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید