گزارش: کاربران آیفون به اندازه کاربران اندروید آپدیت نمی کنند - تکفارس 
گزارش: کاربران آیفون به اندازه کاربران اندروید آپدیت نمی کنند - تکفارس 
گزارش: کاربران آیفون به اندازه کاربران اندروید آپدیت نمی کنند - تکفارس 

گزارش: کاربران آیفون به اندازه کاربران اندروید آپدیت نمی کنند

افشین نوری
۴ آبان ۱۴۰۲ - 10:41
آیفون

در حالیکه به نظر می‌رسید اپل بازیگر برتر در ایالات متحده باشد و آیفون باید بیشتر از مجموع همه گوشی های اندرویدی بفروشد، اما ظاهرا اینطور نیست.

طبق گزارش Counterpoint، نه تنها کاربران فعال به طور مساوی بین اندروید و iOS در ایالات متحده تقسیم شده است، بلکه اپل تقریبا به اندازه مجموع فروش اندروید در ایالات متحده در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ آیفون فروخته است. فروش دستگاه‌های iOS در ماه سپتامبر امسال فقط ۳۹ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

Counterpoint در گزارش خود گفته است که الگوهای استفاده این دو گروه ممکن است توضیح دهد که چرا آیفون فروش بیشتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده ندارد. به گفته این موسسه تحقیقاتی، کاربران آیفون در مقایسه با کاربران اندروید برای مدت طولانی‌تری گوشی خود را نگه می دارند و این باعث می شود که در مقایسه با کاربران اندروید کمتر اقدام به خرید مدل جدید بکنند.

آیفون

تنها ۱۰ درصد از دارندگان آیفون که در کمتر از یک سال بعد از خرید قبلی خود، یک آیفون جدید خریداری کرده‌اند. این رقم در مورد کاربران اندروید ۲۳ درصد بوده است.

از طرفی، ۶۱ درصد از کاربران iOS بیش از دو سال از مدل قبلی خود استفاده کرده‌اند، در حالیکه فقط ۴۳ درصد از کاربران اندروید یک گوشی را برای این مدت نگه داشته‌اند.

از آنجائیکه گوشی‌های اندرویدی به گرانی آیفون‌ها نیستند، یک کاربر اندرویدی ممکن است تمایل کمتری به نگه داشتن گوشی قدیمی خود داشته باشد.

طبق گزارش CIRP، برخلاف آیفون‌ که سالانه ارتقا می‌یابد، اکثر سازندگان گوشی‌های اندرویدی چندین مدل را در طول سال عرضه می‌کنند، بنابراین مدل های بیشتری در اختیار کاربر اندروید مقرار می‌گیرد.

عامل دیگری که در گزارش اشاره نشده، می‌تواند این باشد که آیفون‌ها از پشتیبانی بهتری نسبت به اندروید برخوردار هستند، به همین خلطر کاربران آیفون مجبور به خرید یک مدل جدید نیستند. همچنین،چونکه آیفون‌ها تراشه‌های سریع‌تری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند، فضای بیشتری برای اپلیکیشن‌ها آینده دارند.

اپل به‌تازگی از آیفون‌های رده بالای آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس رونمایی کرد. این مدل‌ها از تیتانیوم ساخته شده‌اند و مجهز به یک دکمه‌ اکشن هستند. اپل گفته است که این‌ها قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی هستند که تا به حال ساخته است. قیمت آیفون ۱۵ پرو از ۹۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید