گوگل به انتقادات درباره مسدود کردن اپلیکیشن‌های بنچمارک در سری پیکسل ۸ پاسخ داد - تکفارس 
گوگل به انتقادات درباره مسدود کردن اپلیکیشن‌های بنچمارک در سری پیکسل ۸ پاسخ داد - تکفارس 
گوگل به انتقادات درباره مسدود کردن اپلیکیشن‌های بنچمارک در سری پیکسل ۸ پاسخ داد - تکفارس 

گوگل به انتقادات درباره مسدود کردن اپلیکیشن‌های بنچمارک در سری پیکسل ۸ پاسخ داد

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۲ - 12:46
گوگل

گوگل تائید کرده که نصب اپلیکیشن‌های بنچمارک از پلی استور روی سری جدید پیکسل ۸ را مسدود کرده است. این اقدام گوگل ظاهرا برای پنهان کردن ضعف‌های تراشه تنسور G3 در گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو انجام شده است.

همانطور که می‌دانید بنچمارک به فرآیند اندازه گیری عملکرد یک دستگاه تحت تست‌های استاندارد گفته می‌شود. این تست‌ها در واقع برای شبیه سازی سناریوهای استفاده در دنیای واقعی طراحی شده‌اند تا بتوان از آن‌ها برای مقایسه عملکرد دستگاه‌های مختلف استفاده کرد.

نتایج بنچمارک یک دستگاه، معیار مهمی برای افرادی است که می خواهند هنگام خرید یک دستگاه تصمیم آگاهانه بگیرند. آن‌ها با مقایسه امتیازات دستگاه‌های مختلف می‌توانند به ایده‌ای درباره عملکرد یک دستگاه در دنیای واقعی دست یابند.

حالا گوگل رسما تائید کرده است که اپلیکیشن‌های بنچمارک‌ را برای گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو مسدود کرده است. ظاهرا دلیل این کار، جلوگیری از لو رفتن امتیاز این دستگاه‌ها بوده است. برخی از کارشناسان، این اقدام گوگل را تلاش این شرکت برای مخفی کردن ضعف‌های تراشه تنسور G3 دانسته‌اند.

گوگل در پاسخ به این انتقادات گفته است که این شرکت اپلیکیشن‌های بنچمارک را برای مخفی کردن ضعف‌های تراشه تنسور G3 مسدود نکرده است. این شرکت تأکید کرده که اپلیکیشن‌های بنچمارک را مسدود کرده تا از انتشار امتیازهای نادرست جلوگیری کند.

پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو با ارتقاهای سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی معرفی شدند و یکی از فابلیت‌های مهم آن‌ها پشتیبانی که ابزار انتقال eSIM گوگل است. گوگل اوایل امسال اعلام کرد که روی یک قابلیت جدید برای حل مشکل انتقال eSIM از یک دستگاه به دستگاه دیگر کار می‌کند. حالا این شرکت ابزار مذکور را برای سری پیکسل ۸ ارائه کرده است.

پیکسل ۸ از تراشه‌ی تنسور G3، باتری ۴،۵۷۵ میلی‌آمپرساعتی و ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۸ گیگابایتی بهره می‌برد. پرچمدار جدید گوگل همچنین به نمایشگر اولد ۶.۲ اینچی مجهز شده که رزولوشن آن +FHD و نرخ تازه‌سازی آن ۱۲۰ هرتز است. ترکیب دوربین‌های این گوشی نیز شامل دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در قسمت پشت و یک دوربین سلفی ۱۰.۵ مگاپیکسلی می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید