مدیر عامل مایکروسافت از کنار گذاشتن گوشی‌های ویندوزی پشیمان است - تکفارس 
مدیر عامل مایکروسافت از کنار گذاشتن گوشی‌های ویندوزی پشیمان است - تکفارس 
مدیر عامل مایکروسافت از کنار گذاشتن گوشی‌های ویندوزی پشیمان است - تکفارس 

مدیر عامل مایکروسافت از کنار گذاشتن گوشی‌های ویندوزی پشیمان است

افشین نوری
۳ آبان ۱۴۰۲ - 10:04
مدیر عامل مایکروسافت از کنار گذاشتن گوشی‌های ویندوزی پشیمان است - تکفارس 

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت از تصمیم این شرکت برای کنار گذاشتن گوشی‌ ویندوزی پشیمان است و فکر می‌کند که مایکروسافت می‌توانست راه‌هایی برای بهبود آن پیدا کند.

نادلا هوش مصنوعی را بزرگترین فرصت مایکروسافت دانسته است و از توسعه مسئولانه آن پشتیبانی کرده است.

به نظر می‌رسد کنار گذاشتن ویندوزفون یکی از بزرگترین اشتباهات مایکروسافت بوده است. حالا ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت نیز این موضوع را تائید کرده است.

او در مصاحبه با بیزنس ایسنایدر، در مورد موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی صحبت کرده است. اما پاسخ او به یک سوال بسیار شنیدنی بود. وقتی از نادلا پرسیده شد که آیا تصمیم اشتباهی به عنوان مدیر عامل مایکروسافت گرفته است، گفت که کناره‌گیری از فضای موبایلی شاید بدترین تصمیم او بوده است.

او در ادامه گفت که هوش مصنوعی بزرگترین فرصت مایکروسافت است و این شرکت روی Copilot به عنوان دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی سخت کار کرده است. نادلاگفت که باید سطحی از نظارت جهانی وجود داشته باشد تا از توسعه منطقی هوش مصنوعی اطمینان حاصل شود.

مدیر عامل مایکروسافت همچنین گفت که پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند چت‌بات بینگ و GPT در حال تغییر رفتار کاربران هستند که این می‌تواند یک فرصت عالی برای رشد بینگ و چالشی بزرگ برای گوگل باشد. مایکروسافت از ابتدای سال ۲۰۲۳، چت بات بینگ و کوپایلوت را برای ویندوز ۱۱، مایکروسافت ۳۶۵ و مرورگر اج ارائه کرده است.

همچنین طبق یک گزارش‌ جدید، مایکروسافت سعی داشته بینگ را در سال ۲۰۲۰ به اپل بفروشد، اما اپل موتور گوگل را به عنوان موتور جستجوی ترجیحی خود برای محصولاتش انتخاب کرده است.

به گزارش بلومبرگ، مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ طی مذاکراتی که با اپل داشته قصد فروش بینگ را به کوپرتینویی‌ها داشته است که اگر این معامله انجام می‌شد، بینگ جایگزین گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری، سیری و سایر پلتفرم‌های اپل می‌شد.

در حال حاضر، گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیاست و اکثر کاربران به جای بینگ، از گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود استفاده می‌کنند. با این حال، وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده که این شرکت با سوء استفاده از موقعیت خود، همچنان به دنبال ایجاد انحصار بوده است.

نادلا در جریان شهادت خود در دادگاه گفت که مایکروسافت ۱۰۰ میلیارد دلار در بینگ سرمایه گذاری کرده است تا با گوگل رقابت کند و از سلطه این شرکت در بازار جستجو جلوگیری کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید