گوگل پلی گیمز روی کامپیوتر قابلیت وضوح ۴K و پشتیبانی از کنترلر را دریافت کرد - تکفارس 
گوگل پلی گیمز روی کامپیوتر قابلیت وضوح ۴K و پشتیبانی از کنترلر را دریافت کرد - تکفارس 
گوگل پلی گیمز روی کامپیوتر قابلیت وضوح ۴K و پشتیبانی از کنترلر را دریافت کرد - تکفارس 

گوگل پلی گیمز روی کامپیوتر قابلیت وضوح ۴K و پشتیبانی از کنترلر را دریافت کرد

افشین نوری
۲ آبان ۱۴۰۲ - 13:25
گوگل پلی گیمز

گوگل پلی گیمز روی کامپیوتر چند قابلیت جدید دریافت کرده است که آن را برای گیمرها جذاب‌تر خواهد کرد.

مهمترین آن‌ها قابلیت پشتیبانی از وضوح ۴K است. کاربران حالا می توانند وضوح خود را تا ۴K روی مانیتورها افزایش دهند و بازی‌های مورد علاقه خود را با جزئیات عالی اجرا کنند. برای فعال کردن وضوح ۴K، کافی است دو دکمه Shift + Tab را در حین بازی فشار دهید و وضوح موردنظر خود را از لیست انتخاب کنید.

گوگل همچنین قابلیت پشتیبانی از کنترلرهای بیشتری را ارائه کرده است که شامل کنترلر DualSense پلی استیشن ۵، کنترلر DualShock پلی استیشن ۴، و کنترلرهای Xbox Series X/S و Xbox One می شود. این قابلیت علاوه بر پشتیبانی فعلی از Xbox Adaptive Controller و سایر گیم‌پدهای محبوب است.

از طرف دیگر، گوگل امکان جستجوی بازی‌ها در سرویس پلی گیمز را آسان‌تر کرده است. حالا یک نوار جستجو در بالای قسمت All Games وجود دارد و شما می توانید به سرعت بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. گوگل همچنین دو بازی محبوب Clash of Clans و Clash Royale را به کتابخانه این سرویس اضافه کرده است.

گوگل پلی گیمز روی کامپیوتر هنوز در مرحله بتا است، اما در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا قابل دسترس است. برای استفاده از این سرویس، کامپیوتر شما باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • ویندوز ۱۰
  • SSD با ۱۰ گیگابایت حافظه در دسترس
  • پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics 630
  • ۸ گیگابایت رم
  • چهار هسته فیزیکی CPU
  • مجازی‌سازی سخت افزار

اگر می‌خواهید این سرویس را امتحان کنید، می‌توانید نسخه بتا آن را از وب‌سایت Google Play Games دانلود کنید. گوگل همچنین به طور مداوم در حال بهبود پلی استور است تا کاربران را در برابر اپلیکیشن‌های خطرناک و بدافزارها محافظت کند و حالا قصد دارد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد.

در این قابلیت، پلی پروتکت اقدام به بررسی اپلیکیشن‌های آپلود شده در فروشگاه پلی استور برای شناسایی هرگونه کد مخرب خواهد کرد. طبق یک گزارش، گوگل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد اپلیکیشن را در روز اسکن کرده و در همان سال ۷۹۰۰۰۰ اپلیکیشن خطرناک را از پلی استور حذف کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید