اینستاگرام قابلیت نظرسنجی در بخش نظرات را ارائه کرد - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت نظرسنجی در بخش نظرات را ارائه کرد - تکفارس 
اینستاگرام قابلیت نظرسنجی در بخش نظرات را ارائه کرد - تکفارس 

اینستاگرام قابلیت نظرسنجی در بخش نظرات را ارائه کرد

افشین نوری
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 13:18
اینستاگرام

برخی کاربران اینستاگرام یک قابلیت جدید دریافت کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تا یک نظرسنجی در قسمت نظرات پست های خود ایجاد کنند. این قابلیت فعلا برای همه کاربران در دسترس نیست، بلکه فقط برای تعدادی از خالقان محتوا قابل دسترس است.

قابلیت جدید اینستاگرام توسط آدام موسری، رئیس این شرکت اعلام شده است. او این خبر را در کانال پخش خود منتشر کرد و تاکید کرده که نظرسنجی های اینستاگرام را اکنون می‌توان در بخش نظرات پست‌های فید و ریلز اضافه کرد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا نیز گفته است که این قابلیت فعلا در مرحله آزمایش است، اما به زودی برای همه کاربران اینستاگرام عرضه خواهد شد.

قابلیت نظرسنجی در اینستاگرام چیز جدیدی نیست، اما تاکنون امکان رای دادن به نظرسنجی در استوری‌ها فقط به صورت استیکر وجود داشت. هنوز مشخص نیست که این قابلبت چه زمانی عرضه خواهد شد. اینستاگرام اخیرا قابلیت ارسال فایل‌های GIF در بخش نظرات را نیز ارائه کرده بود.

 اینستاگرام همچنین در حال تست قابلیت انتشار استوری برای چندین فهرست مخاطب است. هدف این قابلیت آن است که به کاربران اجازه دهد تا استوری‌ها را با گروه‌های مختلف به اشتراک بگذارند و کنترل بهتری روی افرادی که می‌توانند استوری‌های آن‌ها را ببینند ارائه کند. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، جزئیات بیشتر درباره این قابلیت را در کانال خود منتشر کرده است.

اینستاگرام قبلا قابلیت کلوز فرندز را معرفی کرده بود که به شما اجازه می‌داد تا استوری‌ها را با نزدیک‌ترین دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این قابلیت، باید مشخص کنید که چه کسانی در لیست دوستان نزدیک شما قرار دارند.

قابلیت جدید اینستاگرام فراتر از کلوز فرندز خواهد بود و به کاربران اجازه خواهد داد تا چندین لیست ایجاد کنند و نه فقط یک لیست برای دوستان نزدیک خودشان. اینستاگرام همچنین در حال تست قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌های فید را فقط با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام تائید کرده که این قابلیت در چند کشور در حال تست شدن است، اما اشاره‌ای به اسامی این کشورها نکرده است. بنابراین اگر اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری پست‌های فید با دوستان نزدیک را به‌طور گسترده عرضه کند مطمئنا نیاز کاربران به داشتن حساب «finsta» (حساب جایگزین برای دوستان) را برطرف خواهد کرد.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ قابلیتی برای اشتراک گذاری استوری‌ها با لیست دوستان نزدیک عرضه کرده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید