با ظهور ChatGPT شرکت Stack Overflow یک سوم کارکنان خود را اخراج می‌کند - تکفارس 
با ظهور ChatGPT شرکت Stack Overflow یک سوم کارکنان خود را اخراج می‌کند - تکفارس 
با ظهور ChatGPT شرکت Stack Overflow یک سوم کارکنان خود را اخراج می‌کند - تکفارس 

با ظهور ChatGPT شرکت Stack Overflow یک سوم کارکنان خود را اخراج می‌کند

افشین نوری
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - 09:16
Stack Overflow

به نظر می‌رسد Stack Overflow به عنوان سایت مورد علاقه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای کدنویسی، با ظهور هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، قصد دارد بسیاری از کارکنان خود را اخراج کند. امروز مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که ۲۸ درصد از کارکنان خود را تعدیل می‌کند.

مدیرعامل Stack Overflow در یک پست وبلاگی گفته است که این شرکت در مسیر سودآوری و نوآوری حرکت می‌کند و در حال کار روی یک پلتفرم هوش مصنوعی برای رقابت باChatGPT به نام Overflow AI است.

برنامه سودآوری Stack Overflow شامل کاهش هزینه‌ها می‌شود که این موضوع اخراج‌های جدید را توجیه می‌کند. Stack Overflow در سال ۲۰۲۲ تعداد کارمندان خود را با افزایش دو برابری به ۵۲۵ نفر رسانده بود. اما ظهور ChatGPT در پایان سال ۲۰۲۲ ظاهرا باعث تغییر همه چیز شده است.

OpenAI تاکنون قابلیت‌های زیادی برای ChatGPT ارائه کرده است و Stack Overflow امیدوار است که بتواند شرکت‌های هوش مصنوعی را وادار به پرداخت هزینه برای پلتفرم خود بکند.

OpenAI قول داده که این چت بات ChatGPT با قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید عملکرد بهتری داشته باشد. این شرکت همچنین قابلیت مرور اینترنت را به این پلتفرم بازگردانده است.

حساب OpenAI در توئیتر با انتشار پستی تأیید کرده که قابلیت مرور اینترنت بار دیگر در ChatGPT قابل دسترس است. بدون قابلیت مرور اینترنت با بینگ، ChatGPT دسترسی محدودی به اطلاعات داشت، اما حالا با ادغام آن با بینگ، کاربران می توانند به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

ادغام بینگ با ChatGPT حالا برای همه کاربران نسخه پلاس و Enterprise قابل دسترس است. البته این قابلیت برای همیشه در انحصار کاربران پولی باقی نخواهد ماند. OpenAI گفته است که جستجوی بینگ به زودی برای همه کاربران ارائه خواهد شد.

دو احتمال در این زمینه وجود دارد: یا OpenAI ممکن است بینگ را به مدل GPT 3.5 که در حال حاضر برای همه کاربران رایگان است اضافه کند، یا اینکه امکان دسترسی به GPT-4 را برای همه در ChatGPT فراهم کند. البته احتمال اینکه این شرکت جدیدترین مدل زبانی خود را به صورت رایگان در اختیار همه قرار دهد کمتر است.

OpenAI همچنین نسخه جدیدی از ChatGPT ارائه کرده است که به شما اجازه می دهد تا با صدای خود یا آپلود کردن یک تصویر، از این ربات هوش مصنوعی درخواست پاسخ کنید. به‌گفته OpenAI، قابلیت‌های جدید در دو هفته آینده برای کاربران پولی ChatGPT ارائه می‌شود و سایر کاربران نیز به‌زودی آن‌ها را دریافت خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید