کارت گرافیکی RTX 4090 Founders Edition انویدیا به خاطر وجود یک حشره بالدار در داخل آن آسیب دید - تکفارس 
کارت گرافیکی RTX 4090 Founders Edition انویدیا به خاطر وجود یک حشره بالدار در داخل آن آسیب دید - تکفارس 
کارت گرافیکی RTX 4090 Founders Edition انویدیا به خاطر وجود یک حشره بالدار در داخل آن آسیب دید - تکفارس 

کارت گرافیکی RTX 4090 Founders Edition انویدیا به خاطر وجود یک حشره بالدار در داخل آن آسیب دید

افشین نوری
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 14:18
انویدیا

کارت RTX 4090 اخیرا با مشکلاتی مواجه بوده است که انویدیا آن را تقصیر کاربران دانسته است، حالا به نظر می‌رسد که مقصر یک مشکل جدید آن یک حشره بالدار بوده که در داخل کارت گیر افتاده و باعث خرابی این دستگاه گران‌قیمت شده است.

کانال یوتیوب NorthWestRepair گفته است که یک مشتری با آن‌ها تماس گرفته است و خواسته تا کارت RTX 4090 Founders Edition را که به‌تازگی و بدون ضمانت خریداری کرده بود تعمیر کند.

آزمایش این کارت نشان می‌داد که با وجود اینکه فن‌ها به خوبی کار می‌کردند، اما هیچ تصویری روی مانیتور ظاهر نمی‌شد. با باز کردن کارت و بررسی دقیق همه قطعات و اتصالات، هیچ مشکل آشکاری در داخل کارت پیدا نشد. اما در لحیم‌‌های این کارت چیز غیرمنتظره‌ای پیدا شد: لاشه یک حشره بالدار که به نظر می‌رسید در خط مونتاژ گرفتار شده است.

NorthWestRepair بعد از کشف این مشکل، کارت گرافیکی را کاملا تمیز کرد و فرآیند تعمیر را با انجام چند آزمایش تکمیل کرد. شاید بگویید که پیدا کردن حشره در داخل یک کارت گرافیکی اتفاق نادری است، اما NorthWestRepair اخیرا در کارت Zotac GeForce RTX 3080 Ti AMP Extreme Holo نیز به مورد مشابهی برخورد کرده بود.

هفته گذشته نیز گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه RTX 4090 تنها بعد از یک سال عرضه و بدون هیچ دلیل روشنی دچار ذوب ‌شدگی شده است. کاربران زیادی گزارش داده‌اند که این کارت پس از یک سال خراب شده است.

در حالیکه همه فکر می‌کردند استفاده مجدد از کابل ۱۲VHPWR با کارت RTX 4090 هیچ خطری ندارد، اما حالا گزارش‌های جدیدی از خرابی این کارت منتشر شده است. یک ردیتور به نام Byogore گزارش داده که او یک سال پیش یک RTX 4090 را از آلمان خریداری کرد که تا الان خیلی خوب کار می‌کرد تا اینکه دو روز پیش دچار سوختگی و ذوب‌شدگی در محل اتصال به کابل شد.

البته برخی ردیتورها این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا Byogore کانکتورها را به‌طور ایمن به کارت RTX 4090 وصل کرده است یا نه؟ همانطور که می دانید یکی از بهانه‌های انویدیا برای مشکلی که بلافاصله پس از عرضه RTX4090 رخ داد “خطای کاربر” بود.

البته ویدئویی از یک تعمیرگاه در کالیفرنیا به نام NorthridgeFix منتشر شده است که در آن گفته می‌شود بسیاری از کارت‌های RTX 4090 به طور خودبه‌خودی دچار سوختگی شده‌اند. NorthridgeFix معتقد است که این مشکل هیچ ربطی به کابل ها، کانکتورها و خطای کاربر ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید