وزیر اقتصاد تایوان ادعای فروش فناوری توسط شرکت‌های این کشور به هواوی را تکذیب کرد - تکفارس 
وزیر اقتصاد تایوان ادعای فروش فناوری توسط شرکت‌های این کشور به هواوی را تکذیب کرد - تکفارس 
وزیر اقتصاد تایوان ادعای فروش فناوری توسط شرکت‌های این کشور به هواوی را تکذیب کرد - تکفارس 

وزیر اقتصاد تایوان ادعای فروش فناوری توسط شرکت‌های این کشور به هواوی را تکذیب کرد

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - 10:42
هواوی

هواوی به‌تازگی در بازار گوشی های هوشمند موج جدیدی ایجاد کرده است. این شرکت اخیرا با معرفی سری میت ۶۰ نظر کاربران را به خود جلب کرده است. همانطور که می دانید، این شرکت از سال ۲۰۱۹ تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد و امکان دسترسی به بسیاری از فناوری‌های روز دنیا را نداشته است.

به همین خاطر، خیلی‌ها از فناوری به کار رفته در سری میت ۶۰ تعجب کرده‌اند و هواوی را به دور زدن تحریم متهم می‌کنند. حتی شرکت‌های فناوری تایوانی نیز مورد اتهام قرار گرفته‌اند.

حالا وزیر اقتصاد تایوان همه ادعاهای مربوز به ارائه فناوری‌های شرکت‌های این کشور به هواوی را رد کرده است. اظهارات او پس از آن منتشر می‌شود که بلومبرگ گزارش داده بود که چهار شرکت Topco Scientific، L&K Engineering، United Integrated Services، Cica-Huntek Chemical Technology به هواوی کمک کرده‌اند.

او گفت که طبق قوانین تایوان، شرکت‌های این کشور اجازه ارائه فناوری‌های پیشرفته خود را به چین ندارند. او گفت که چهار شرکت مورد ادعای بلومبرگ هیچ فناوری یا تجهیزاتی را به هواوی نفروخته‌اند.

Topco Scientific، L&K Engineering و United Integrated Services نیز اتهامات وارده را رد کرده‌اند و گفته‌اند که فقط در ساخت یک تاسیسات در شنژن چین مشارکت داشته‌اند. وزارت امور اقتصادی تایوان اعلام کرده این موضوع را بررسی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که گزارش بلومبرگ چقدر صحت دارد و این شرکت‌های تایوانی آیا با جریمه‌هایی برای همکاری ادعایی خود با هواوی مواجه خواهند شد یا نه.

رئیس هوآوی، Xu Zhijun اخیرا در مصاحبه جدید خود بر اهمیت استفاده از تراشه‌های ساخت کشور چین حتی اگر ضعیف باشند تاکید کرده است. او این اظهرات را درباره عملکرد ضعیف تراشه Kirin 9000s که در سری میت ۶۰ پرو استفاده شده بیان شده است. Zhijun گفته: «اگر از تراشه‌های ساخت چین علیرغم ضعف آن‌ها استفاده نکنیم، این شکاف همیشه باقی خواهد ماند و ما برای همیشه عقب خواهیم ماند.»

گوشی جدید پرچمدار هواوی یعنی میت ۶۰ پرو به‌تازگی به خاطراستفاده از تراشه Kirin 9000s که در داخل چین تولید شده مورد توجه قرار گرفته است. این تراشه توسط شرکت چینیSMIC با استفاده از فناوری نسل دوم ۷ نانومتری که احتمالا N+2 نامیده می‌شود، ساخته شده است.

هرچند هواوی و SMIC توانسته‌اند تحریم های آمریکا را دور بزنند، اما برخی کارشناسان معتقدند فناوری ۷ نانومتری SMIC هنوز به میزان قابل توجهی از فناوری TSMC عقب است و Kirin 9000s در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام عملکرد ضعیف‌تری دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید