گوشی های میان رده سامسونگ سال آینده از گرافیک AMD بهره می برند - تکفارس 
گوشی های میان رده سامسونگ سال آینده از گرافیک AMD بهره می برند - تکفارس 
گوشی های میان رده سامسونگ سال آینده از گرافیک AMD بهره می برند - تکفارس 

گوشی های میان رده سامسونگ سال آینده از گرافیک AMD بهره می برند

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - 16:35
AMD

ظاهرا سامسونگ قصد دارد سال آینده از پردازنده‌های گرافیکی AMD در گوشی‌های خود استفاده کند. به این ترتیب احتمالا گوشی‌هایی مثل گلکسی A55 و A35 از این پردازنده بهره‌مند خواهند شد.

سامسونگ سال گذشته تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ را در تعدادی از مدل‌های سری گلکسی S22 استفاده کرد و برای اولین بار گرافیک AMD را به گوشی های مدرن آورد. این اتفاق متاسفانه در سری گلکسی S23 تکرار نشد، اما به نظر می‌رسد که سری گلکسی S24 با ترکیبی از قدرت تراشه اگزینوس و گرافیک AMD عرضه خواهد شد.

یک افشاگر به نام Revegnus در توییتر ادعا کرده است که تراشه‌های میان رده اگزینوس سامسونگ هم از پردازنده‌های گرافیکی AMD بهره خواهند برد. او گفته است که اگزینوس ۱۴۸۰ و اگزینوس ۱۴۳۰ از گرافیک‌های مبتنی بر RDNA AMD استفاده خواهند کرد.

به گفته Revegnus تراشه‌های میان‌رده اگزینوس سامسونگ هرچند با گرافیک AMD عملکرد بازی بالایی نخواهد داشت، اما برای تصویربرداری مناسب خواهند بود. انتظار می‌رود سامسونگ از این فناوری برای یادگیری ماشینی بهبود‌یافته و ارائه رزولوشن بالا استفاده کند.

به هر حال، همکاری سامسونگ و AMD در بخش گوشی‌های میان‌رده می‌تواند خبر خوبی باشد. تراشه‌های اگزینوس میان‌رده سامسونگ معمولا از پردازنده‌های گرافیکی Mali استفاده می‌کنند که عملکرد قابل‌توجهی دارند. اما پردازنده‌های گرافیکی AMD عملکرد و قابلیت‌های بهتری ارائه خواهند کرد.

منبع: androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید