شایعه: گلکسی S24 اولترا در همه بازارها مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی خواهد بود - تکفارس 
شایعه: گلکسی S24 اولترا در همه بازارها مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی خواهد بود - تکفارس 
شایعه: گلکسی S24 اولترا در همه بازارها مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی خواهد بود - تکفارس 

شایعه: گلکسی S24 اولترا در همه بازارها مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی خواهد بود

افشین نوری
۹ شهریور ۱۴۰۲ - 09:58
گلکسی S24

طبق اطلاعاتی که اخیرا یک افشاگر مطرح به نام Ice Universe فاش کرده بود سری سامسونگ گلکسی S24 در اروپا به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهد شد. اما اطلاعات جدید نشان می دهند که گلکسی S24 اولترا نسخه اگزینوس ۲۴۰۰ نخواهد داشت.

طبق اطلاعاتی که Setsuna Digital فاش کرده فقط مدل‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس به تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز خواهند بود. به گفته این افشاگر، گلکسی S24 اولترا، صرف نظر از بازار، فقط از پردازنده اسنپدراگون استفاده خواهد کرد.

به این ترتیب، گلکسی S24 اولترا در همه بازارها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی عرضه خواهد شد. در مقابل، گلکسی S24 و S24+ بسته به بازار با اگزینوس ۲۴۰۰ یا تسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی عرضه خواهند شد.

طبق گزارش امروز، نسخه پایه گلکسی S24 اولترا دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. اما حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی آن در مقایسه با ظرفیت ۱ ترابایتی S23 اولترا به ۲ ترابایت افزایش خواهد یافت. برای یادآوری، S23 اولترا در نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه شده بود.

طبق شایعات، اگزینوس ۲۴۰۰ دارای تراشه ۱۰ هسته شامل یک هسته Cortex-X4، دو دسته هسته Cortex-A720 و چهار هسته A520 خواهد بود و از پردازنده گرافیکی Xclipse 940 که با همکاری AMD با فناوری RDNA 2 توسعه یافته بهره خواهد برد.

از طرف دیگر، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود. این تراشه دارای هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳۰ گیگاهرتز خواهد بود و علاوه بر آن، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A510 با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز خواهد داشت و از پردازنده گرافیکی Adreno 750 استفاده خواهد کرد.

اخیرا یک افشاگر سرشناس به نام آیس یونیورس فاش کرده بود که گلکسی S24 اولترا سامسونگ از یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳x بهره خواهد برد. حالا او ادعا کرده است که این دوربین یک سنسور ۱/۲.۵۲ اینچی خواهد بود.

در ابتدا شایعه شده بود که S24 اولترا از یک سنسور تله‌فوتو ۵x استفاده خواهد کرد. اما اگر ادعای یونیورس درست باشد، سامسونگ با استفاده از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۳x، بر کیفیت تصویر ۵ برابری تاکید خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید