یوتیوب موزیک قابلیت آپلود RSS برای فیدهای خصوصی پادکست را عرضه کرد - تکفارس 
یوتیوب موزیک قابلیت آپلود RSS برای فیدهای خصوصی پادکست را عرضه کرد - تکفارس 
یوتیوب موزیک قابلیت آپلود RSS برای فیدهای خصوصی پادکست را عرضه کرد - تکفارس 

یوتیوب موزیک قابلیت آپلود RSS برای فیدهای خصوصی پادکست را عرضه کرد

افشین نوری
۴ شهریور ۱۴۰۲ - 08:48
گوگل یوتیوب

گوگل اخیرا اعلام کرد که کاربران یوتیوب موزیک در ایالات متحده به بخش پادکست‌‌ها دسترسی خواهند داشت. همچنین دسترسی به این ویژگی جدید، که در ماه فوریه مورد آزمایش قرار گرفته بود، نیازمند پلن اشتراکی یوتیوب موزیک نخواهد بود.

بخش‌ پادکست‌های یوتیوب موزیک در هر دو حالت آنلاین و آفلاین به‌صورت رایگان قابل دسترسی خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن پادکست‌های گوگل چه سرانجامی خواهد داشت. در حال حاضر این اپلیکیشن از جست‌وجوهای گوگل حذف شده و آخرین به‌روزرسانی آن در ماه‌ آگوست منتشر شده بود. این در حالی است که تعداد پادکست‌های این اپلیکیشن از یوتیوب موزیک بیشتر است.

حالا یوتیوب خبر از اضافه کردن آپلودهای RSS و پشتیبانی از فیدهای خصوصی از طریق یوتیوب موزیک را داده است. استیو مک‌لندون، سرپرست محصولات یوتیوب با اعلام این خبر در کنفرانس Podcast Movement، از برنامه‌های جاه‌طلبانه یوتیوب برای دنیای پادکست پرده‌برداری کرد.

حالا کاربران یوتیوب موزیک می توانند پادکست‌های مورد علاقه خود را از طریق فیدهای RSS تنظیم کنند. با وجود اینکه یوتیوب تمرکز اصلی‌اش روی محتوای ویدیویی است، اما حالا می‌خواهد حضور خود در حوزه پادکست را نیز گسترش بدهد. در واقع هدف یوتیوب این است که پروسه آپلود کردن پادکست‌ها را بدون نیاز به یک سرویس شخص ثالث آسان‌تر کند.

یوتیوب برای این منظور، به کاربران اجازه داده تا پادکست‌های مورد علاقه خود را از طریق فیدهای RSS تنظیم کنند. این قابلیت در مقایسه با رقبایی مثل اسپاتیفای یک مزیت محسوب می شود.

یوتیوب موزیک با اضافه کردن قابلیت‌های پادکست، به رقابت پلتفرم‌هایی مانند Apple Podcasts و Overcast می‌رود. ارائه قابلیت آپلودهای RSS و فیدهای خصوصی نشان می‌دهد که یوتیوب قصد تبدیل شدن به یک پلتفرم جامع برای انواع محتوای صوتی دارد.

گوگل همچنین قابلیت نمایش لحظه‌ای متن ترانه ها (لیریک) را به یوتیوب موزیک اضافه می‌کند. این قابلیت امکان ردیابی خودکار و آنی متن ترانه‌ها را همزمان با پخش موزیک فراهم خواهد کرد. قابلیت ردیابی آنی لیریک‌ها، در مورد هر موزیکی که متن آن قبلا در یوتیوب موزیک آپلود شده است قابل استفاده خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید