گوگل تنظیمات اندروید را بازطراحی کرد - تکفارس 
گوگل تنظیمات اندروید را بازطراحی کرد - تکفارس 
گوگل تنظیمات اندروید را بازطراحی کرد - تکفارس 

گوگل تنظیمات اندروید را بازطراحی کرد

افشین نوری
۱ شهریور ۱۴۰۲ - 13:15
گوگل

گوگل به‌تازگی تنظیمات اندروید را بازطراحی کرده که شامل یک لوگوی جدید برای اپلیکیشن Find My Device می‌شود.

سرویس‌های گوگل پلی در حال حاضر بسیاری از قابلیت‌های مدرن اندروید را ارائه می ‌کنند و حالا منوی تنظیمات آن تغییر پیدا کرده است.

شما با رفتن به بخش System Settings > Google یک رابط کاربری جدید با دو تب مشاهده خواهید کرد. تب Recommended کارت‌هایی را نشان می‌دهد که پروفایل شما و قابلیت‌های قابل‌دسترس را ارائه می‌دهد. این قابلیت‌ها شامل Backup، Nearby Share، Find My Device، Google Wallet و Password Manager می‌شوند.

از طرفی، گوگل برای قابلیت Find My Device از یک لوگوی جدیدی استفاده کرده است. این لوگو دارای علایم رادار و اسکن است که نشان می دهد این اپلیکیشن چگونه به‌زودی در ردیاب‌ها، تبلت‌ها، ساعت‌ها و هدفون‌ها استفاده خواهد شد.

تب دوم مربوط به لیست Services on this device می‌شود که شامل مواردی مثل تبلیغات، پر کردن خودکار، پشتیبان‌گیری، دستگاه‌ها و اشتراک‌گذاری، پیدا کردن دستگاه من، داشبورد بازی، ابزارهای کنترلی والدین، امنیت شخصی، شخصی‌سازی و موارد دیگر می‌شود.

بازطراحی جدید تنظیمات اندروید هم‌اکنون در نسخه ۲۳.۳۲.۵۵ سرویس‌های گوگل پلی با ثبت‌نام در نسخه بتا آن قابل دسترس است.

گوگل همچنین به شما این اجازه خواهد داد تا هنگام اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات، به‌طور خودکار URL را به آن اضافه کنید. این قابلیت ظاهرا با برنامه‌هایی مثل کروم و یوتیوب کار خواهد کرد.

هرچند به اشتراک گذاری اسکرین شات از یک صفحه وب در اندروید راحت است، اما شما مجبور هستید که آدرس URL را به طور جداگانه به اشتراک بگذارید. حالا به نظر می رسد که اندروید ۱۴ این مشکل را برطرف خواهد کرد.

میشال رحمان، از کارشناسان حوزه اندروید فاش کرده است که گوگل قصد دارد هنگام اشتراک‌گذاری اسکرین شات از صفحه وب به‌طور خودکار آدرس URL آن صفحه را به اشتراک بگذارد.

رحمان گفته است که API مذکور از همان API قابلیت اشتراک‌گذاری URL در گوشی‌های پیکسل و ایسوس استفاده می‌کند که با برنامه‌هایی مانند کروم و یوتیوب کار می‌کند. گوشی‌های پیکسل گوگل و ایسوس به شما این امکان را می‌دهند تا یک URL از یک صفحه وب بگیرید و به اشتراک بگذارید.

هنوز معلوم نیست که قابلیت مذکور قرار است در نسخه اصلی اندروید ۱۴ عرضه شود یا نسخه بعدی مانند اندروید ۱۴ QPR1. باید منتظر بمانیم و ببینیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید