یوتیوب می خواهد از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی کسب درآمد کند - تکفارس 
یوتیوب می خواهد از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی کسب درآمد کند - تکفارس 
یوتیوب می خواهد از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی کسب درآمد کند - تکفارس 

یوتیوب می خواهد از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی کسب درآمد کند

افشین نوری
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 10:09
یوتیوب

یوتیوب قصد دارد در بخش موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی فعالیت کند و در همین راستا تصمیم دارد با همکاری گروه‌هایی مثل گروه موسیقی جهانی (UMG) اقدام به تعیین اصول و چارچوب‌های این نوآوری بکند.

یوتیوب گفته است که هوش مصنوعی علاوه بر اینکه یک نوآوری جدید است، بلکه بخش ضروری اکوسیستم موسیقی مدرن نیز محسوب می‌شود. این شرکت هم‌اکنون در حال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی موسیقی با کمک هنرمندانی مثل Rosanne Cash، Yo Gotti و Frank Sinatra است تا این فناوری را به سمت جلو پیش ببرد. این همکاری، نشان‌دهنده عزم جدی یوتیوب برای ترکیب فناوری و خلاقیت در بخش موسیقی است.

بنابراین انتظار می‌رود که یوتیوب سیستم Content ID خود را گسترش دهد و از طرفی سعی خواهد کرد تا سیاست‌های محتوای خود و اقدامات امنیتی در پاسخ به موج جدید محصولات هوش مصنوعی را بازبینی کند.

این اقدام یوتیوب می تواند فصلی تازه در حوزه موسیقی و درآمدزایی از آن باشد. این اقدام یوتیوب همچنین نشان می‌دهد که هوش مصنوعی توسط صنعت پذیرفته شده است و می تواند گامی در جهت مشروعیت بخشیدن و درآمدزایی از نوآوری‌های قانونی هوش مصنوعی در زمینه موسیقی باشد.

گوگل به‌تازگی اعلام کرده که هر ماه بیش از ۲ میلیارد نفر وارد سرویس یوتیوب شورتس می شوند و ویدیوهای آن را تماشا می کنند. این باعث موضوع برتری شورتس نسبت به رقبایی مانند تیک تاک و ریلز شده است. این عدد در مقایسه با ۱.۵ میلیارد کاربرماهانه شورتس در سال گذشته بسیار قابل‌توجه است.

گوگل همچنین گفته است که سرویس یوتیوب در طول سه ماهه دوم ۲۰۲۳ حدود ۷.۶۷ میلیارد دلار درآمد تبلیغات داشته است که فراتر از برآوردهای تحلیلگران بوده و رشدی ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

یوتیوب تصمیم دارد امکان درآمدزایی از سرویس ویدیوهای کوتاه شورتس (Shorts) را برای کاربران و خالقان محتوا فراهم کند. در همین راستا، سرویس شورتس قرار است از سال ۲۰۲۴ به برنامه Partner یوتیوب بپیوندد. در این برنامه، خالقان محتوا قادر خواهند بود تا از طریق پخش تبلیغات در ویدیوهای خود درآمد کسب کنند. در حال حاضر، کاربران امکان کسب درآمد از طریق دریافت حق اشتراک و فروش برخی کالاها را دارند و به این ترتیب خالقان محتوا از راه‌های مختلفی قادر به درآمدزایی از سرویس شورتس خواهید بود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید