شایعه: اپل به طور جدی روی تراشه A19 بایونیک و پردازنده های سری M5 کار می کند - تکفارس 
شایعه: اپل به طور جدی روی تراشه A19 بایونیک و پردازنده های سری M5 کار می کند - تکفارس 
شایعه: اپل به طور جدی روی تراشه A19 بایونیک و پردازنده های سری M5 کار می کند - تکفارس 

شایعه: اپل به طور جدی روی تراشه A19 بایونیک و پردازنده های سری M5 کار می کند

افشین نوری
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 09:39
اپل

ظاهرا اپل به طور جدی روی تراشه‌های آینده خود کار می کند، این تراشه‌ها که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شوند عبارتند از تراشه A19 بایونیک و سری M5.

توسعه تراشه‌های A19 و M5 دارای فرآیند پیچیده‌ای خواهد بود و تولید انبوه آن‌ها می‌تواند با مشکلات زیادی مواجه شود. با این حال، نوآوری‌های جدید هیچ‌وقت بدون چالش به دست نمی‌آیند و حتی ممکن است برخی از تراشه‌ها با موفقیت به تولید انبوه نرسند.

یک افشاگر با نام کاربری orangera1n_@ در توییتر، CPU IDهای این پردازنده‌ها را فاش کرده و نشان داده است که توسعه آن‌ها هم‌اکنون در جریان است. چیزی که اپل را سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند، توانایی این شرکت در تبدیل ایده‌های آینده‌نگرانه به محصولات واقعی است. اپل احتمالا از فناوری ۲ نانومتری TSMC در ساخت تراشه‌های A19 و M5 استفاده خواهد کرد. این در حالیست که اپل هنور تراشه‌های A17 بایونیک و M3 را معرفی نکرده است.

هدف‌گذاری بلندمدت اپل برای ساخت تراشه‌های پیشرفته فقط یک استراتژی تجاری نیست، بلکه یک رویکرد عمل‌گرایانه است که تعهد اپل را به نوآوری‌های جدید نشان می‌دهد. اپل قرار است در سال‌های آینده از فناوری ۳ نانومتری TSMC در تراشه‌های خود استفاده کند که شامل پروسه N3B برای ساخت تراشه A17 بایونیک می‌شود. این تراشه احتمالا اولین پردازنده موبایلی دنیا با فناوری ۳ نانومتری خواهد بود. با این حال، اپل ممکن است یکی از اولین مشتریان فناوری ۲ نانومتری TSMC نیز باشد. ظاهرا تولید آزمایشی این فناوری به‌زودی آغاز خواهد شد.

طبق گزارش Commercial Times، علاوه بر اپل شرکت انویدیا نیز از مشتریان پروسه ۲ نانومتری TSMC خواهد بود. این گزارش به غیر از این دو شرکت به شرکت دیگری اشاره نکرده است و به نظر می‌رسد که اپل و انویدیا تنها شرکت‌هایی خواهد بود که از فناوری ۲ نانومتری TSMC در پردازنده‌های خود استفاده خواهند کرد. گفته می‌شود TSMC حدود ۱۰۰۰ نفر برای بخش تحقیق و توسعه این فناوری موسوم به ‘Fab 20’ گمارده است و محل آن در Hsinchu Science Park تایوان قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید