ایلان ماسک می گوید قابلیت بلاک کردن از پلتفرم X حذف می شود - تکفارس 
ایلان ماسک می گوید قابلیت بلاک کردن از پلتفرم X حذف می شود - تکفارس 
ایلان ماسک می گوید قابلیت بلاک کردن از پلتفرم X حذف می شود - تکفارس 

ایلان ماسک می گوید قابلیت بلاک کردن از پلتفرم X حذف می شود

افشین نوری
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 10:54
ایلان ماسک

ایلان ماسک به‌تارگی گفته است که شبکه اجتماعی X که قبلا با نام توییتر شناخته می‌شد، قابلیت بلاک کردن را حذف خواهد کرد.

همانطور که می‌دانید قابلیت بلاک کردن به کاربر اجازه می دهد تا اکانت‌های دیگران را مسدود کند تا امکان دیدن پست‌های او یا دنبال کردن آن وجود نداشته باشد. به گفته ماسک، قابلیت بلاک کردن به‌جز در مورد دایرکت‌ها یا پیام‌های مستقیم حذف خواهد شد.

با این حال، ماسک گفته است که پلتفرم X قابلیت میوت کردن را همچنان حفظ خواهد کرد، اما برخلاف بلاک کردن، کاربر مقابل از این موضوع مطلع نخواهد شد.

ماسک خود را طرفدار آزادی بیان مطرح کرده است، اما برخی کارشناسان رویکرد او غیرمسئولانه توصیف کرده‌اند. گفته می‌شود از زمان خرید توییتر توسط ماسک میزان انتشار مطالب نفرت‌انگیز و افزایش یافته استو برخی دولت‌ها این شرکت را متهم کرده‌اند که به اندازه کافی در تعدیل محتواها جدی نیست.

لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر نیز از اظهارات ماسک دفاع کرده و گفته است که «امنیت کاربران در X اولویت اول ما است، اما ما به دنبال چیزی بهتر از قابلیت‌های بلاک کردن و میوت کردن هستیم.»

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید