گوگل روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های زندگی به کاربران کار می کند - تکفارس 
گوگل روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های زندگی به کاربران کار می کند - تکفارس 
گوگل روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های زندگی به کاربران کار می کند - تکفارس 

گوگل روی یک ابزار هوش مصنوعی برای ارائه توصیه‌های زندگی به کاربران کار می کند

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 10:15
گوگل

گوگل در ماه‌های گذشته قابلیت‌ها و ابزارهای خوبی در زمینه هوش مصنوعی مولد ارائه کرده است، حالا این شرکت ممکن است یک ابزار هوش مصنوعی معرفی کند که توصیه‌های زندگی به کاربران بدهد.

نیویورک تایمزدر گزارش جدید خود جزئیاتی از پروژه بعدی هوش مصنوعی گوگل فاش کرده است. طبق این گزارش، DeepMind، آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی گوگل، در حال تست کردن ابزار جدیدی است که هوش مصنوعی مولد را به یک مربی زندگی تبدیل خواهد کرد. ظاهرا DeepMind در تلاش است تا مدل آنها بتواند حداقل ۲۱ نوع کار شخصی و حرفه‌ای را انجام دهد که شامل ارائه توصیه‌های زندگی به کاربران نیز خواهد بود.

برای مثال، اگر شما بخواهید وزن خودتان را کم کنید، می‌توانید با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی بخواهید که برنامه تمرینی یا غذایی به شما بدهد. یا مثلا اگر نمی‌توانید عروسی دوست‌تان را برگزار کنید چه کار باید انجام دهید.

البته این قابلیت‌ها از نظر فنی در گوگل بارد وجود دارند اما ظاهرا گوگل به دنبال آن است که برای چالش‌های واقعی زندگی روزمره کاربران پاسخ‌هایی از طریق هوش مصنوعی پیدا کند. طبق گزارش امروز، DeepMind حدود ۱۰۰ کارشناس با مدرک دکترا در زمینه‌های مختلف برای توسعه ابزار جدید خود استخدام کرده است.

نیویورک تایمز گفته است که این پروژه احتمالا بخشی از تلاش گوگل برای شکست دادن رقبایی مثل OpenAI است. همانطور که می‌دانید، از زمان معرفی ChatGPT رقابت سختی در زمینه هوش مصنوعی مولد شکل گرفته است و همه شرکت‌ها برای کسب جایگاه برتر تلاش می‌کنند.

منبع: techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید