آپدیت جدید watchOS اپل کمک شایانی به مراقبت از بیماران پارکینسون می کند - تکفارس 
آپدیت جدید watchOS اپل کمک شایانی به مراقبت از بیماران پارکینسون می کند - تکفارس 
آپدیت جدید watchOS اپل کمک شایانی به مراقبت از بیماران پارکینسون می کند - تکفارس 

آپدیت جدید watchOS اپل کمک شایانی به مراقبت از بیماران پارکینسون می کند

افشین نوری
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 09:27
watchOS

اپل آپدیت watchOS 9.6.1 را با هدف کمک به بیماران پارکینسون منتشر کرده است. این آقدام اپل گامی رو به جلو در تعهد این شرکت به بهبود مراقبت‌های پزشکی است.

تا قبل از عرضه این آپدیت، اپلیکیشن H20 Therapeutics، Parky، که از API اختلال حرکتی اپل استفاده می‌کرد، با مشکلی دسترسی به داده‌های حرکتی روبرو شده بود. حالا آپدیت جدید این مشکل را برطرف کرده است و به ین اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا تغییراتی را در علائم بیماری پارکینسون ثبت کند که در ۹۴ درصد موارد با نظر پزشکان همخوانی دارد.

این به‌روزرسانی، بر اهمیت فناوری در کمک به بیماران تأکید دارد. عدم دسترسی به API اختلال حرکتی اپل منجر به ایجاد مشکل در دسترسی به اطلاعات حیاتی برای پزشکان شده بود. حالا این آپدیت پایش مداوم وضع بیمار را تضمین می‌کند.

اپل یک رابط کاربری مبتنی بر رنگ برای نشان دادن علائم بیماری پارکینسون ارائه کرده است که درک آن را برای بیماران و پزشکان راحت‌تر می‌کند. برای دریافت این آپدیت نیاز به شارژ ساعت تا ۵۰ درصد و دسترسی به اتصال وای‌فای است.

اپل ظاهرا قصد دارد یک بازطراحی بزرگ و قابلیت‌های جدیدی در watchOS ارائه کند. به نظر می‌رسد چندین دلیل برای این تصمیم اپل وجود دارد که اولین آن‌ها ارتقا سخت‌افزاری متوسط در نسل بعدی اپل واچ است و به همین‌خاطر اپل قصد دارد با روش دیگری مشتریان را ترغیب به خرید اپل واچ امسال خود بکند.

دلیل دوم آن است که آپدیت iOS 17 قابلیت‌های و بهینه‌سازی‌های کمی ‌ارائه خواهد کرد. و دلیل سوم اینکه‌  watchOS در طول سال‌های گذشته تقریبا بدون تغییر باقی مانده است و حالا وقت آن رسیده که اپل تغییرات اساسی در آن ایجاد کند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید