واتساپ روی استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند - تکفارس 
واتساپ روی استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند - تکفارس 
واتساپ روی استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند - تکفارس 

واتساپ روی استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند

افشین نوری
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 11:30
واتساپ

واتساپ به‌طور پیوسته در حال به‌روزرسانی پلتفرم خود است. این شرکت به‌تازگی تغییراتی در UI و UX پلتفرم بر اساس دستورالعمل‌های Material Design 3 داده بود. حالا به نظر می رسد این شرکت قصد دارد استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به پلتفرم خود بیاورد.

واتساپ در نسخه ۲.۲۳.۱۷.۱۴ خود آپدیت جدیدی برای برخی تست‌کنندگان بتا عرضه کرده است. یکی از قابلیت‌های ارائه شده امکان تولید استیکرها با هوش مصنوعی است.

نحوه استفاده از این قابلیت به این صورت است که در تب برچسب چت، یک دکمه جدید “Create” اضافه شده است. شما با کلیک کردن روی آن می‌توانید توضیح کوتاهی را تایپ کنید. سپس واتساپ استیکرهای مبتنی بر هوش مصنوعی را طبق آنچه که نوشته‌اید به شما نشان خواهد داد. شما هر کدام را که دوست دارید انتخاب می‌کنید و آن را در چت خود استفاده می‌کنید.

همه این استیکرها با استفاده از فناوری‌های امن متا ساخته شده‌اند. و اگر شما استیکری را دیدید که ظاهر مناسبی ندارد می‌توانید به متا گزارش کنید. ضمنا تشخیص اینکه یک استیکر توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر آسان است. بنابراین، وقتی که فردی یک استیکر هوش مصنوعی را دریافت می کند، خواهد فهمید که یک استیکر معمولی نیست.

در حال حاضر، فقط برخی تست‌کنندگان نسخه بتا واتساپ می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. اما انتظار می‌رود در هفته‌های آینده کاربران بیشتری آن را دریافت کنند.

واتساپ همچنین قصد دارد قابلیت ارسال پیام ویدیویی را نیز ارائه کند. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد تا ویدیوهای کوتاه را به‌طور مستقیم در چت‌های خود ضبط و ارسال کنند و یک تجربه مکالمه تعاملی‌تر داشته باشند.

قابلیت ارسال پیام‌های ویدیویی واتساپ محدود به ۶۰ ثانیه خواهد بود. هدف این قابلیت علاوه بر انتقال اطلاعات، می‌تواند به اشتراک‌گذاری لحظات و احساسات خودمان با دیگران باشد. در واقع، هدف اصلی از پیام‌های ویدیویی این است که طیف وسیعی از احساسات انسانی را منتقل کند.

نحوه استفاده از این قابلیت بسیار ساده است و کاربران مثل ارسال پیام‌های صوتی، فقط کافی است که حالت ویدیو را انتخاب کرده و برای ضبط کردن فشار دهند. همچنین یک سوایپ رو به بالا، امکان ضبط هندزفری را فراهم خواهد کرد. از طرفی ویدیوها پس از ارسال، به صورت خودکار در حالت بی‌صدا پخش خواهند شد که با بک ضربه روی ویدیو می‌توان صدای آن را فعال کرد. ضمنا، پیام‌های ویدیویی از قابلیت رمزگذاری سرتاسری بهره خواهند برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید