رزبری پای دستگاه آرکید را به یک ماشین پیشگویی تبدیل کرد - تکفارس 
رزبری پای دستگاه آرکید را به یک ماشین پیشگویی تبدیل کرد - تکفارس 
رزبری پای دستگاه آرکید را به یک ماشین پیشگویی تبدیل کرد - تکفارس 

رزبری پای دستگاه آرکید را به یک ماشین پیشگویی تبدیل کرد

مهدی حلوائی
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 12:58
رزبری پای

شما می‌توانید با رزبری پای دستگاه‌های مختلفی بسازید که یکی از آن‌ها دستگاه‌های پیشگویی است. هرچند که قبلاً نیز از این بردهای کوچک (در حال حاضر نسخه‌های مختلفی از رزبری پای در دسترس است) برای ساخت دستگاه‌های پیشگویی استفاده شده بود اما جدیدترین نمونه‌ی ساخته‌شده به معنای واقعی کلمه بلندپروازانه است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش وب‌سایت Tom’s Hardware، اوراکل (Oracle) یک دستگاه آرکید مخصوص پیشگویی است که در آن از رزبری پای مدل Zero W، قطعات گیم بوی و هوش مصنوعی ChatGPT استفاده شده است. این دستگاه، که اون هولبرت (Evan Holbert) سه ماه مشغول ساخت آن بوده است، با سکه کار می‌کند و آینده‌ی کاربران را توسط یک پرینتر حرارتی روی کاغذ چاپ می‌کند.

آرکید پیشگوی مجهز به رزبری پای

پس از انداختن سکه داخل دستگاه، کاربران باید تاریخ تولد خود را روی صفحه کلید دستگاه وارد کنند. بعد از این مرحله، دستگاه علامت زودیاک کاربران را بر اساس تاریخ تولد آن‌ها بررسی کرده و سپس با کمک ChatGPT آینده‌ی آن‌ها را پیشگویی می‌کند. تمامی این مراحل به لطف قطعات گیم بوی با تصاویر گرافیکی نمایش داده می‌شود.

اوراکل به دستگاه پیشگویی زولتار (Zoltar) از فیلم Big بی‌شباهت نیست و استفاده‌ از هوش مصنوعی ChatGPT باعث شده تا شباهت این دو دستگاه بیشتر نیز بشود. فروش رزبری پای در دوران پاندمی کرونا افت شدیدی داشت اما حالا در سال ۲۰۲۳ میزان تقاضا برای این بردهای کامپیوتری کوچک افزایش چشمگیری پیدا کرده و میزان فروش آن‌ها به حد بالایی رسیده است.

منبع: TechRadar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید