ایلان ماسک علایم توییتر را به حراج می‌گذارد - تکفارس 
ایلان ماسک علایم توییتر را به حراج می‌گذارد - تکفارس 
ایلان ماسک علایم توییتر را به حراج می‌گذارد - تکفارس 

ایلان ماسک علایم توییتر را به حراج می‌گذارد

افشین نوری
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 11:21
ایلان ماسک توییتر

ایلان ماسک اخیرا نام توییتر را به X تغییر داد و حالا قصد دارد علایم و تابلوهای ساختمان توییتر را به حراج بگذارد.

این اقلام شامل بیش از ۵۸۴ مورد می شود که از آن جمله می‌توان به میزهای قهوه‌خوری، قفس‌ بزرگ پرندگان، و نقاشی‌های رنگ روغن اشاره کرد. همچنین یک دستگاه دی‌جی و چندین آلت موسیقی در این لیست قرار دارند.

ماسک از زمان خرید توییتر در سال گذشته، هزاران نفر از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است تا هزینه‌ها را کاهش دهد. حالا او با برگزاری یک حراجی که با نام «تغییر نام تجاری توییتر: حراج آنلاین اقلام هنری و اداری و موارد دیگر» ثبت شده است قصد دارد به تغییرات گسترده خود در این شرکت ادامه دهد.

این حراجی از ۱۲ سپتامبر آغاز خواهد شد و مدت زمان آن دو روز خواهد بود. این حراجی در حالی برگزار خواهد شد که ماسک در تلاش است تا هزینه‌های توییتر را پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری آن تا حد ممکن کاهش دهد.

ماسک به‌تازگی نام توییتر را به X تغییر داده است. او قصد داد با این کار شبکه اجتماعی خود را قابلیت پیام‌رسانی مجهز کند و همچنین از پرداخت‌های موبایلی پشتیبانی کند. ماسک سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، اما اعتراف کرده که ارزش این شرکت از زمان خرید آن کاهش یافته است.

در واقع ایلان ماسک سعی کرده با نام جدید X تمام آثار نام تجاری توییتر را از بین ببرد و حتی تابلوی توییتر در مقر این شرکت در شهر سانفرانسیسکو آمریکا قبل از مداخله پلیس به خاطر نداشتن مجوز تغییر کرده بود.

ایلان ماسک از زمانیکه توییتر را خریده تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است. او بسیاری از مدیران اجرایی را اخراج کرده، هیات مدیره را منحل کرده و حدود ۸۰۰۰ از کارمندان این شرکت را اخراج کرده است. این تغییرات باعث کاهش چشمگیر درآمدهای تبلیغاتی توییتر شده است.

ماسک اخیرا سرویس توییتر آبی را برای افزایش درآمدهای توییتر معرفی کرد. این سرویس به همه کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۸ دلار در ماه تیک آبی داشته باشند و به قابلیت‌های بیشتری مانند ویرایش توییت‌ها و انتشار پست‌های طولانی‌تر دسترسی داشته باشند.

در اوایل سال جاری میلادی نیز توییتر یک حراجی برای فروش صدها قلم از کالاهای دفتر خود در سانفرانسیسکو برگزار کرده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید