ویدیوی تبلیغاتی سونی اکسپریا ۵ مارک V تغییر بزرگی را نشان می‌ دهد - تکفارس 
ویدیوی تبلیغاتی سونی اکسپریا ۵ مارک V تغییر بزرگی را نشان می‌ دهد - تکفارس 
ویدیوی تبلیغاتی سونی اکسپریا ۵ مارک V تغییر بزرگی را نشان می‌ دهد - تکفارس 

ویدیوی تبلیغاتی سونی اکسپریا ۵ مارک V تغییر بزرگی را نشان می‌ دهد

افشین نوری
۷ مرداد ۱۴۰۲ - 12:35
سونی

سونی اخیرا گوشی اکسپریا ۱ مارک V را عرضه کردو حالا خود را برای معرفی اکسپریا ۵ مارک V آماده می‌کند و امروز ویدیوی تبلیغاتی این گوشی منتشر شده که طراحی آن را نشان می دهد.

طبق این ویدیو، اکسپریا ۵ V ارتقا قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خود دارد. این گوشی سیستم دوربین سه گانه اکسپریا ۵ IV را کنار خواهد گذاشت. سونی اکسپریا ۵ IV دارای یک دوربین فوق عریض و تله فوتو در کنار دوربین اصلی خود بود. هرچند مشخص نیست که سونی کدام دوربین را از اکسپریا ۵ V حذف کرده، اما احتمال می‌رود دوربین تله فوتو باشد. حذف دوربین تله فوتو به معنای آن است که سونی دوربین فوق عریض و اصلی را در اولویت قرار داده است.

بنابراین فقدان دوربین تله فوتو در اکسپریا ۵ V می‌تواند منجر به تغییر قیمت آن شود. به هرحال، نبود این دوربین، هزینه ساخت اکسپریا ۵ IV را کاهش خواهد داد. لذا اکسپریا ۵ V ممکن است ارزان‌تر از مدل قبلی باشد. ضمنا، ویدیوی تبلیغاتی اکسپریا ۵ V نشان می‌دهد که تغییرات زیادی در قسمت جلویی آن وجود ندارد. در بالای نمایشگر آن همچنان هیچ بریدگی هول پانچی وجود ندارد، در حالیکه اکثر گوشی‌های پرچمدار از آن بهره می‌برند.

بنابراین دوربین سلفی این گوشی همچنان در حاشیه بالایی قرار خواهد داشت. این ویدیو همچنین نشان داد که اکسپریا ۵ V جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را حفظ خواهد کرد. در هر حال باید ببینیم این گوشی درنهایت با چه طراحی معرفی می‌شود.

سونی سال گذشته گوشی اکسپریا ۵ IV را معرفی کرد. این گوشی به نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی با وضوح ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز بود که روشنایی آن ۵۰ درصد از نمایشگر گوشی قبلی سونی بیشتر بود. اکسپریا ۵ IV همچنین علی‌رغم سایز کوچک خود از باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

ترکیب دوربین‌های اکسپریا ۵ IV شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۱.۷ اینچی و سایز پیکسل ۱.۸ میکرومتری، سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۲.۹ اینچی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۲.۵ اینچی و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱/۳.۵ اینچی و زوم ۲.۵X می‌شود. تمامی دوربین‌های پشتی این گوشی از فناوری فوکوس خودکار بهره می‌برند و دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو نیز به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده‌اند.

اکسپریا ۵ IV همچنین به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز بود و سونی آن را در دو نسخه‌ی ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸ گیگابایتی عرضه کرده بود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید