اپل در حال توسعه چت بات اختصاصی Apple GPT است - تکفارس 
اپل در حال توسعه چت بات اختصاصی Apple GPT است - تکفارس 
اپل در حال توسعه چت بات اختصاصی Apple GPT است - تکفارس 

اپل در حال توسعه چت بات اختصاصی Apple GPT است

افشین نوری
۲۹ تیر ۱۴۰۲ - 13:26
اپل

به نظر می رسد اپل به دنبال استراتژی جدیدی در حوزه هوش مصنوعی مولد است. مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گزارش داده است که اپل در تلاش برای توسعه فناوری هوش مصنوعی اختصاصی خود برای رقابت با چت بات ChatGPT شرکت OpenAI است.

گورمان گفته ست که اپل در حال تست یک چت بات هوش مصنوعی مولد است که Apple GPT نام دارد. ظاهرا این پلتفرم از یک فریمورک ختصاصی به نام “Ajax” استفاده می‌کند که اپل توسعه آن را از سال ۲۰۲۲ آغاز کرده است.

اپل قبلا قابلیت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی ارائه کرده است که در موتور جستجوی سافاری، دستیار هوشمند سیری و اپلیکیشن اپل مپس کاربرد داشتند. حالا به نظر می‌رسد که پروژه Ajax برای ایجاد مدل‌های زبانی بزرگ استفاده خواهد شد.

البته گورمان تاکید کرده است که اپل ممکن است Apple GPT را به طور عمومی عرضه نکند، بلکه از آن به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی داخلی برای پاسخ دادن به نگرانی‌‌هایی موجود درباره حریم خصوصی کارکنانی که از هوش مصنوعی شرکت‌های دیگر استفاده می‌کنند بهره خواهد برد.

چت بات ChatGPT هرچند در مسابقه هوش مصنوعی پیشتاز است اما ظاهرا در حال از دست دادن محبوبیت خود است. طبق جدیدترین گزارش SimilarWeb، ترافیک سایت ChatGPT نسبت به ماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، از طرفی، میزان دانلودهای اپلیکیشن iOS آن نیز کاهش یافته است.

وب‌سایت Insider گزارش داده است که کاربران پولی مدل زبانی GPT-4 در پلتفرم ChatGPT Plus اخیرا شکایت‌های زیادی نسبت به کاهش کیفیت پاسخ‌های این چت بات داشته‌اند.

به نظر می‌رسد GPT-4 با وجود اینکه می‌تواند پاسخ‌های سریع‌تری تولید کند، اما کیفیت این پاسخ‌ها سطح پایین‌تری قرار دارند. یکی از کاربران این پلتفرم گفته است که تجربه استفاده او از GPT-4 در چند ماه اخیر مثل رانندگی با یک خودری فراری بود که ناگهان به یک پیکاپ قدیمی تبدیل شده است.

برخی کاربران حتی انتقادات تندتری نسبت به این پلتفرم بیان کرده‌اند و آن را نسبت به ماه‌های گذشته احمق‌تر دانسته‌اند؛ بطوریکه یکی از کاربران، عملکرد فعلی GPT-4 را وحشتناک توصیف کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید