چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم؟ - تکفارس 
چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم؟ - تکفارس 

چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم؟

تکفارس
۲۲ تیر ۱۴۰۲ - 20:23
چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم؟ - تکفارس 

اخبار در بازارهای مالی بعضا نقش به‌سزایی در میزان سود و زیان سرمایه‌گذاران ایفا می‌کنند. گاهی اوقات از دست دادن یک خبر به قیمت ضررهای هنگفت تمام می‌شود. در مواردی نیز ممکن است که فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری را از دست بدهید.

اهمیت این موضوع در یک بازار غیر متمرکز مانند ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است. شما باید در شبانه‌روز حتما زمان خاصی را برای رصد اخبار در این بازار اختصاص دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی سریع به‌اخبار، استفاده از فید یا خوراک خبری سایت‌هاست. در این مطلب بررسی می‌کنیم که چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فید خبری چیست و چه کاربری دارد؟

فید (RSS) یا خوراک یک راه ساده برای دسترسی سریع به محتوای سایت‌های اینترنتی است. وقتی وارد یک سایت می‌شوید، اگر تصاویر، هدر، فوتر، منوبار و … را حذف کنید تا تنها متن اصلی صفحه باقی بماند، اصطلاحا به آن فید گفته می‌شود.

با ساختن یک فید خبری از دنبال کردن سایت‌ها و وبلاگ‌های مد نظر به‌صورت روزانه بی‌نیاز می‌شوید. می‌توانید از فید برای دسترسی سریع به جدید‌ترین اخبار استفاده کنید.

چرا اصلا باید یک فید خبری ارز دیجیتال داشته باشیم؟

قبل از اینکه به سوال چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم پاسخ دهیم، لازم است که درباره اهمیت ساخت آن کمی بحث کنیم. فعالیت‌های تیم توسعه دهنده یک ارز دیجیتال در افزایش یا کاهش قیمت آن بسیار موثر است.

به‌عنوان مثال توسعه دهندگان شیبا اینو دائما با انتشار اخبار جدید توسعه این اکوسیستم، تلاش می‌کنند تا ضمن باقی ماندن در کانون توجهات، شرایط را برای توسعه اعضای جامعه و افزایش قیمت این ارز دیجیتال فراهم کنند.

چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم؟ - تکفارس 

رصد اخبار ارز دیجیتال به شکار فرصت‌های معاملاتی سودآور کمک می‌کند.

در چنین شرایطی رصد اخبار ارز دیجیتال به‌شما کمک می‌کند تا زمان مناسب برای خرید یا فروش رمز ارزها را شناسایی کنید.

قطعا اخبار تنها عامل تاثیرگذار در این زمینه نیستند؛ اما تردیدی نیست که نمی‌توان تنها با اتکا به تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال همواره به‌موفقیت دست پیدا کرد. شما باید در طول فعالیت خود نیم نگاهی نیز به آنچه در بازار کریپتوکارنسی رقم می‌خورد، بیندازید.

مراحل ساخت فید خبری ارز دیجیتال

چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم. برای این منظور پیش از هر چیز نیاز به یک فیدخوان یا خبرخوان دارید. بهترین گزینه پیش روی شما در این زمینه فید خوان گوگل با نام گوگل ریدر (Google Reader) است. البته در حال حاضر برای دسترسی به این سرویس باید از فیلترشکن استفاده کنید.

کافیست یک مرورگر مانند فایرفاکس را باز کرده و کلمه Google Reader را جستجو کنید. سپس وارد این سرویس اختصاصی گوگل شوید. برای دسترسی به این سرویس به یک حساب گوگل نیاز دارید که در واقع همان حساب GMail شماست. با وارد کردن آدرس و رمز عبور Gmail می‌توانید وارد فیدخوان گوگل شوید.

در صفحه اصلی این ابزار، گزینه Add a Subscription را انتخاب کنید. یک کادر جستجو باز می‌شود. در ادامه کافیست که آدرس URL سایت مد نظر خود را در آن وارد کنید. سپس با انتخاب گزینه Add آن سایت به فید خوان گوگل اضافه می‌شود. هیچ محدودیتی برای تعداد سایت‌هایی که می‌توانید به این سرویس بیافزایید، وجود ندارد.

در حالت عادی تمام اخبار حتی مواردی که قبلا مطالعه کرده‌اید نیز در فیدخوان گوگل به نمایش در می‌آیند. اگر مایل هستید تنها اخبار جدید را مشاهده کنید، کافیست گزینه New Items را انتخاب کنید. به‌این ترتیب تنها جدیدترین اخبار که مطالعه نکرده‌اید به‌نمایش در می‌آیند.

منابع معتبر برای ساخت فید خبری ارزهای دیجیتال

تعداد ارزهای دیجیتال از شمارش خارج شده‌اند. حتی نام بردن اسامی همه ارزهای دیجیتال نیز در این شرایط دشوار است؛ چه برسد که پیگیری هزاران خبری که در این بازار روزانه منتشر می‌شوند. بنابراین در گام اول شما باید رصد اخبار را به‌صورت هوشمند انجام دهید.

به‌عبارت دیگر باید تنها به چند منبع خبری در این زمینه بسنده کنید.

یکی از موضوعات مهم که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید، شناسایی اخبار واقعی از تقلبی است. متاسفانه حجم اخبار دروغین که در بازار کریپتوکارنسی منتشر می‌شود نیز بسیار زیاد است.

در این شرایط بهترین کار برای دسترسی به اخبار حقیقی، مراجعه به‌منابع معتبر است. منابعی که در طول سال‌های فعالیت خود ثابت کرده‌اند، قابل اعتماد هستند. از جمله بهترین منابع برای ساخت فید خبری ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

کوین مارکت کپ یکی از معتبرترین سایت‌های مرجع در زمینه ارزهای دیجیتال است. معمولا بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال برای رصد قیمت و دریافت اطلاعات موثق درباره ارزهای دیجیتال به‌سراغ این سایت می‌روند.

کوین مارکت کپ، یک بخش خبری نیز دارد که در آن به‌صورت لحظه‌ای مهم‌ترین اخبار بازار رمز ارزها را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید روی این سایت به‌عنوان منبع قابل اعتماد برای ساخت فید خبری ارز دیجیتال حساب ویژه‌ای باز کنید.

۲. سایت کوین تلگراف (Cointelegraph)

یکی دیگر از سایت‌های معتبر خارجی در زمینه اخبار ارزهای دیجیتال، کوین تلگراف است. این سایت به‌صورت تخصصی در زمینه پوشش اخبار روز ارزها فعالیت می‌کند. به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ سایتی مانند کوین تلگراف در پوشش اخبار ارزهای دیجیتال، سریع عمل نمی‌کند.

حجم اخباری که روزانه در این سایت منتشر می‌شود نیز نسبتا زیاد است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تنها در صورتی که زمان کافی در اختیار دارید، کوین تلگراف را به فید خبری ارز دیجیتال خود اضافه کنید.

چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم؟ - تکفارس 

کوین مارکت کپ، کوین تلگراف و ایرانیکارت بهترین منابع برای ساخت فید خبری ارز دیجیتال هستند.

۳. سایت ایرانیکارت

در بین سایت‌های ایرانی فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی ایرانیکارت بهترین و سریع‌ترین پوشش خبری را در زمینه مهم‌ترین وقایع مرتبط با بازار رمز ارزها ارائه می‌کند.

شما می‌توانید با اضافه کردن ایرانیکارت به فید خبری ارزهای دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن در جریان اخبار مهم این بازار قرار بگیرید. ایرانیکارت گزینه‌ای مناسب برای آن دسته از سرمایه‌گذاران ایرانی است که به‌هر دلیل امکان پیگیری اخبار از منابع انگلیسی زبان را ندارند.

کلام پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که چطور یک فید خبری ارز دیجیتال بسازیم. در بازار ارزهای دیجیتال روزانه ده‌ها هزار خبر تولید می‌شود که برخی از آن‌ها فوق‌العاده مهم هستند. پیشنهاد می‌کنیم که حتما بر اساس سبد سرمایه‌گذاری خود برای دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال برنامه‌ریزی کنید. طبیعی است که شما زمان کافی برای رصد همه اخبار را در اختیار نداشته باشید؛ اما لازم است که حتما برای پیگیری اخبار مهم زمان کافی اختصاص دهید. فید خبری ارز دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می‌کند

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید