چند تحیلگر مطرح به احتمال معرفی شدن آیفون تاشو توسط اپل پاسخ دادند - تکفارس 
چند تحیلگر مطرح به احتمال معرفی شدن آیفون تاشو توسط اپل پاسخ دادند - تکفارس 

چند تحیلگر مطرح به احتمال معرفی شدن آیفون تاشو توسط اپل پاسخ دادند

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 13:06
آیفون تاشو

اپل هنوز یک آیفون تاشو معرفی نکرده است اما سامسونگ ۵ سال است که این کار را انجام داده و خود را برای رونمایی از گلکسی زد فولد ۵ آماده می‌کند.

گوگل هم اخیرا پیکسل فولد را معرفی کرد و موتورولا با موتورولا Razr+ تلاش خوبی در این زمینه داشته است. اپل معمولا دوست دارد که بازار را قبل از ورودش به‌خوبی بررسی کند و شاید همین موضوع باعث تاخیر در معرفی یک آیفون تاشو شده است.

شرکت تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرده است که میزان عرضه گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۴ میلیون دستگاه می‌رسد که رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. ما تاکنون شایعاتی درباره یک آیفون تاشو شنیده‌ایم، اما بیشتر گزارش‌ها به تاریخ عرضه ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ اشاره کرده‌اند. ما از سه تحلیلگر معروف درباره نظر آنها در مورد تلاش اپل برای ساخت یک آیفون تاشو پرسیده‌ایم.

Nabila Popal، IDC: بخش گوشی‌های تاشو یک ترند موقتی نیست. طبق آخرین پیش‌بینی IDC، ما انتظار داریم که این بخش در بلندمدت، با یا بدون اپل، رشد کند. اما اگر اپل وارد این حوزه شود، رشد بزرگی در این بخش اتفاق خواهد افتاد و نفوذ گوشی‌های تاشو به‌شدت افزایش خواهد یافت.

Avi Greengart، Techsponential: گوشی‌های تاشو در حال حاضر یک فرم‌فکتور عالی برای همه به جز کاربران اپل هستند. اپل تا زمانی که حجم فروش این گوشی ها کم باشد، منتظر خواهد ماند، اما پس از تثبیت تقاضا احتمالا وارد این بازار خواهد شد.

Carolina Milanesi، Creative Strategies: من مطمئن نیستم که اپل به این زودی‌ها یک آیفون تاشو معرفی کند. اپل ممکن است قبل از یک آیفون تاشو، بخواهد که یک آیپد تاشو بسازد. بنابراین هنوز خیلی زود است که اپل یخواهد آیفون پرو مکس را به طراحی تاشو تغییر دهد.

منبع: tomsguide

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید