Gfycat برای همیشه تعطیل می شود - تکفارس 
Gfycat برای همیشه تعطیل می شود - تکفارس 
Gfycat برای همیشه تعطیل می شود - تکفارس 

Gfycat برای همیشه تعطیل می شود

افشین نوری
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - 09:17
Gfycat

اسنپ به عنوان شرکت مادر Gfycat اعلام کرده است که این پایگاه داده GIF را تعطیل می‌کند و تمام محتوای کاربران را در چند هفته حذف خواهد کرد. در اطلاعیه‌ای که این شرکت منتشر کرده گفته شده است که: «پلتفرم Gfycat در حال تعطیل شدن است و کاربران با مراجعه به وب سایت www.gfycat.com و ورود به اکانت خود، محتوای Gfycat خودشان را ذخیره یا حذف کنند. بعد از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳، همه محتواهای Gfycat از gfycat.com حذف خواهد شد.»

خبر تعطیلی Gfycat خبر تعجب‌آوری برای کسانی که در ماه‌های گذشته از آن استفاده می‌کردند نیست. وب‌سایت مادربرد اخیرا گزارش داده بود که اسنپ به گواهینامه‌های امنیتی Gfycat اجازه منقضی شدن داده است. این به معنای آن بود که Gfycat به طور موقت برای اکثر کاربران اینترنت غیرقابل دسترس بود. با این حال، قبل از این اتفاق، هنوز سوالاتی درباره اینکه آیا کسی همچنان از Gfycat استفاده می‌کند وجود داشت.

در ماه ها و سال های گذشته، گزارش‌هایی در ردیت وجود دارند که به آپلودهای ناقص و تیم پشتیبانی غیرپاسخگو اشاره داشتند. تعطیلی Gfycat به ما یادآوری می‌کند که هیچ چیز برای همیشه دوام نمی‌آورد، حتی اگر یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی باشد.

شرکت کامپیوسرو (CompuServe) در تاریخ ۲۹ می ۱۹۸۷ برای اولین بار فرمت GIF را که نام کوتاه‌شده‌ Graphics Interchange Format بود ارائه کرد. این فرمت هرچند به خاطر محدودیت رنگی، برای باز تولید عکس‌های رنگی چندان مناسب نبود اما برای کاربردهای ساده‌ای مثل گرافیک و لوگو که دارای ناحیه رنگ ثابتی بودند مناسب بود.‌ این فرمت حالا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های تصویری  شده است.

ایده فرمت GIF را یکی از مهندسان کامپیوسرو به نام‌ استفان ویلهایت پیشنهاد داد و خود او نیز رهبری توسعه آن را بر عهده گرفت. بد نیست بدانید که نسخه اولیه گیف، ۸۷a نام داشت که بعدا نسخه بهبودیافته آن با نام ۸۹a عرضه شد. استفان ویلهایت در فروردین ماه امسال در سن ۷۴ سالگی به‌خاطر عوارض ناشی از کرونا درگذشت و حالا همه دنیا او را به عنوان خالق تصاویر متحرک بی‌صدا یا همان گیف می‌شناسند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید