ایلان ماسک: تسلا رکورد عرضه خودرو را زده است - تکفارس 
ایلان ماسک: تسلا رکورد عرضه خودرو را زده است - تکفارس 
ایلان ماسک: تسلا رکورد عرضه خودرو را زده است - تکفارس 

ایلان ماسک: تسلا رکورد عرضه خودرو را زده است

افشین نوری
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - 08:55
ایلان ماسک تسلا

تسلا می‌گوید پس از کاهش قیمت‌هایی که برای افزایش فروش داشته توانسته در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن ۲۰۲۳ رکورد فروش خودرو را بزند.

این روزها محبوبیت خودروهای الکتریکی در حال افزایش است و طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است میزان فروش خودروهای تسلا در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ از مجموع فروش ۱۸ شرکت خودروساز دیگر بیشتر شده است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد.

افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی صرفا به خاطر نگرانی‌های زیست‌محیطی نیست بلکه عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. یکی از مهمترین آن‌ها تبلیغات کلی است و دلیل دیگر اعتبارهای مالیاتی است که در بسیاری از کشورها در حال اجراست. البته اخیرا سوبسیدهایی که به خودروهای الکتریکی تعلق می‌گرفته کاهش یافته است اما این موضوع تاثیر چندانی روی فروش این خودروها در سرتاسر جهان نداشته است. در این بین، فروش خودروهای تسلا رشد بیشتری یافته است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اوایل سال۲۰۲۳ گفته بود که انتخاب درست برای این شرکت افزایش فروش، با سود کمتر است. حالا تسلا اعلام کرده است که ۴۶۶۱۴۰ دستگاه خودرو در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ عرضه کرده است که ۸۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

تسلا همچنین گفته است که تولید خودروهای خود را به ۴۸۰۰۰۰ دستگاه در مدت مشابه افزایش داده است. بیل روسو، بنیانگذار و مدیر اجرایی ارشد شرکت Automobility به بی‌بی‌سی گفته است که تسلا انتخاب استراتژیک مناسبی در زمینه تولید انبوه خودرو داشته است.

همچنین دن آیوز از شرکت Wedbush Securities به بی‌بی‌سی گفته است که کاهش قیمت‌ها از سوی تسلا در چین یک حرکت هوشمندانه بود. چین دومین بازار بزرگ تسلا بعد از آمریکای شمالی است.

Li-Auto به‌تازگی اعلام کرده که میزان عرضه خودرو تسلا در ماه ژوئن در چین به بالاترین حد خود یعنی ۳۲۵۷۵ دستگاه رسیده است که سومین رکورد فروش ماهانه متوالی است. ماسک در توییتر نوشته است که «ما به دنبال جنگ قیمت نیستیم بلکه فقط فقط قیمتها را کاهش داده‌ایم تا مقرون به صرفه بودن را برای مشتریان فراهم کنیم.»

میزان فروش تسلا در آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۷۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۸۴,۸۰۰ دستگاه رسیده است. این در حالیست که رشد کلی بازار خودروهای الکتریکی ۷۴ درصد بوده است. محبوب‌ترین خودروی تسلا در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در آمریکا مدل Y بوده است. در رتبه دوم مدل ۳ تسلا قرار دارد که ارزان‌ترین خودروی برقی این شرکت است. نکته جالب اینکه، این دو مدل حدود نصف فروش‌های تسلا را در سه ماهه اول ۲۰۲۳ تشکیل داده‌اند.

تسلا قرار است گزارش مالی سه ماهه دوم ۲۰۲۳ را در تاریخ ۱۹ جولای منتشر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید