واتساپ قابلیت جدید انتقال تاریحچه چت از طریق اسکن کد QR را معرفی کرد - تکفارس 
واتساپ قابلیت جدید انتقال تاریحچه چت از طریق اسکن کد QR را معرفی کرد - تکفارس 
واتساپ قابلیت جدید انتقال تاریحچه چت از طریق اسکن کد QR را معرفی کرد - تکفارس 

واتساپ قابلیت جدید انتقال تاریحچه چت از طریق اسکن کد QR را معرفی کرد

افشین نوری
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - 10:35
واتساپ

واتساپ یک قابلت جدید انتقال تاریخچه چت ارائه کرده است که پروسه دریافت چت‌ها و فایل‌ها در یک دستگاه جدید بدون استفاده از پشتیبان‌گیری ابری را آسان‌تر می‌کند. با این قابلیت جدید، کاربران واتساپ یک کد QR در دستگاه قدیمی خود دریافت خواهند کردکه حاوی تاریخچه پشتیبان‌گیری آن‌ها می‌شود و می‌تواند به صورت لوکال از طریق Wi-Fi Direct به دستگاه جدید منتقل شود.

قابلیت جدید انتقال تاریخچه چت برای کاربران نسخه بتا واتساپ قابل دسترس است و در حال حاضر فقط برای انتقال‌ از سیستم‌عامل‌های مشابه یعنی اندروید به اندروید و iOS به iOS کار می‌کند. این پروسه شامل مراجعه به مسیر WhatsApp Settings –> Chats –> Chat Transfer می‌شود.

متا به‌عنوان شرکت مادر واتساپ گفته است که تاریخچه چت‌ها فقط بین دو دستگاه کاربران به اشتراک گذاشته خواهد شد و در طول پروسه انتقال رمزنگاری می‌شوند. این قابلیت برای مواقعی که نسخه‌های پشتیبان بزرگ‌تری دارید که در فضای ذخیره‌سازی ابری جا نمی‌شوند بسیار مفید است.

واتساپ همچنین قابلیت جدیدی معرفی کرده است که می‌تواند به‌طور خودکار تماس‌های گرفته شده از شماره‌های ناشناس را سایلنت کند. این قابلیت، بعد از آن معرفی می‌شود که کاربران کشور هند که بزرگترین بازار این اپلیکیشن با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است، در ماه‌های گذشته از افزایش تماس‌هاس اسپم اظهار نارضایتی کرده بودند.

این قابلیت را مارک زاکربرگ مدیرعامل متا به‌همراه یگ گزینه جدید Privacy checkup معرفی کرد. او گفت که کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به‌طور خودکار تماس‌های ورودی از شماره‌های ناشناس را سایلنت کنند و کنترل بیشتری روی پرایوسی خود داشته باشند.

کاربران می‌توانند این قابلیت را با رفتن به مسیر Settings > Privacy > Calls و انتخاب گزینه Silence unknown caller فعال کنند. به گفته واتساپ، هرچند با فعال کردن این قابلیت تماس‌های گرفته شده از شماره‌های ناشناس به‌طور خودکار خاموش خواهد شد اما این تماس در لیست نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های اپلیکیشن نمایش داده خواهند شد. بنابراین کاربران می‌توانند بعدا چک کنند که آیا تماس گرفته‌شده مربوط به فرد آشنایی بوده که شماره او را در لیست مخاطبان خود ذخیره نکرده‌اند یا نه.

واتساپ همچنین یک قابلیت جدید Privacy checkup ارائه کرده است که به بخش Privacy اضاه شده است. این قابلیت شما را نسبت به کنترل‌های مختلفی امنیتی و حریم خصوصی آگاه خواهد کرد که این کنترل‌ها شامل مواردی مثل “Choose who can contact you,” “Control your personal info,” “Add more privacy to your chats” و “Add more protection to your account” می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید