گوگل بازی های آنلاین را به یوتیوب می آورد - تکفارس 
گوگل بازی های آنلاین را به یوتیوب می آورد - تکفارس 
گوگل بازی های آنلاین را به یوتیوب می آورد - تکفارس 

گوگل بازی های آنلاین را به یوتیوب می آورد

افشین نوری
۶ تیر ۱۴۰۲ - 08:47
یوتیوب

یوتیوب ظاهرا در حال تست محصول جدیدی به نام Playables است که امکان انجام بازی‌های آنلاین را فراهم خواهد کرد. وال استریت ژورنال گزارش داده است که هدف این کار چیزی فراتر از میزبانی بازی‌ها روی یک پلتفرم است و کاربران خواهند توانست بازی‌ها را روی آن اجرا و به اشتراک بگذارند.

طبق گزارش امروز، محصول Playables به کاربران اجازه خواهد داد تا بازی‌ها را از طریق دستگاه‌های اندرویدی یا آی‌اواس خود و همچنین از طریق وب‌سایت یوتیوب در دستگاه‌های کامپیوتری اجرا کنند. یک از این بازی‌ها که در حال تست است Stack Bounce نام دارد که یک بازی سرگرمی است.

به نظر می‌رسد گوگل علیرغم اینکه پلتفرم استادیا را متوقف کرده است به‌دنبال تمرکز در بخش‌های دیگری است تا کاهش درآمدهای تبلیغات خود را جبران کند. یوتیوب یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های استریم ویدیو است و تاکنون محتواهای گیمینگ زیادی را در قالب ویدیو، شورتس و استریم زنده پخش کرده است. اما حالا کاربران باید منتظر اجرای بازی‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها در یوتیوب با دوستان خود باشند.

گوگل ماه گذشته اعلام کرد که قابلیت یوتیوب استوری را حذف می‌کند و گفت که قصد دارد تمرکز خود را روی قابلیت‌های جدیدی بگذارد که مرتبط با یوتیوب شورتز باشند. حالا این شرکت بی‌سروصدا یک رابط کاربری جدید برای یوتیوب ارائه کرده است که ویدیوهای شورتز را در بالای فید اشتراک قرار می‌دهد.

رابط کاربری جدید که قبلا فقط برای تعدادی منتخبی از کاربران یوتیوب قابل دسترس بود حالا در اختیار همه کاربران قرار گرفته است. در این رابط کاربری، بخش یوتیوب شورتز در قسمت بالای فید اشتراک قرار می‌گیرد، بطوریکه درست بعد از یکی از آخرین ویویدهای کانال اشتراکی شما قرار خواهد گرفت. این تغییر علاوه بر نسخه دسکتاپ در نسخه‌های اندورید و آی او اس یوتیوب نیز قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین بخش‌ پادکست‌های یوتیوب موزیک در هر دو حالت آنلاین و آفلاین به‌صورت رایگان قابل دسترسی خواهد بود اما هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن پادکست‌های گوگل چه سرانجامی خواهد داشت. در حال حاضر این اپلیکیشن از جست‌وجوهای گوگل حذف شده و آخرین به‌روزرسانی آن در ماه‌ آگوست منتشر شده بود. این در حالی است که تعداد پادکست‌های این اپلیکیشن از یوتیوب موزیک بیشتر است. انتظار می‌رود که گوگل به‌زودی پشتیبانی از اپلیکیشن پادکست‌ها را متوقف کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید