استیبل دیفیوژن یکی از مشکلات اصلی خود را برطرف می کند - تکفارس 
استیبل دیفیوژن یکی از مشکلات اصلی خود را برطرف می کند - تکفارس 
استیبل دیفیوژن یکی از مشکلات اصلی خود را برطرف می کند - تکفارس 

استیبل دیفیوژن یکی از مشکلات اصلی خود را برطرف می کند

مهدی حلوائی
۲ تیر ۱۴۰۲ - 10:56
استیبل دیفیوژن

به‌نظر می‌رسد که در آینده شاهد خلق تصاویر واقعی‌تری توسط هوش مصنوعی خواهیم بود چرا که نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی مولد تصویر استیبل دیفیوژن (Stable Diffusion) مشکل عدم توانایی این ابزار در خلق انگشت و دست را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ، کمپانی استیبلتی ای آی (Stability AI) در نظر دارد تا مدل SDXL 0.9 را برای هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن عرضه کند که توانایی‌های آن را ارتقا می‌دهد. این شرکت روز پنجشنبه در یک بلاگ پست مشخصات و تاریخ عرضه‌ی مدل یادشده را به اشتراک گذاشت اما دقایقی بعد این پست را حذف کرد. ظاهراً مدل جدید SDXL 0.9 علاوه بر بهبود تصاویر دست، جزئیات تصاویر را نیز بهبود می‌بخشد.

استیبل دیفیوژن

در این بلاگ پست چند نمونه تصویر تولیدشده توسط نسخه‌‌های SDXL 0.9 و SDXL استیبل دیفیوژن به نمایش گذاشته شد که برتری نسخه‌ی جدید این هوش مصنوعی در مقایسه با بتای نسخه‌ی قبلی را نشان می‌دهد. تمامی این تصاویر بر اساس یک دستور متنی مشابه تولید شده‌اند. استیبل دیفیوژن در حالی قابلیت بهبود کیفیت تصاویر دست‌ها و انگشتان را دریافت می‌کند که هوش مصنوعی میدجرنی (Midjourney) نیز در ماه مارچ به همین قابلیت مجهز شده بود.

سیستم مورد نیاز نسخه‌ی SDXL 0.9 استیبل دیفیوژن شامل ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک جی‌فورس RTX 20 (یا بالاتر) با ۸ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی شده و کاربران ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۰ و لینوکس می‌توانند از آن استفاده کنند. البته این مدل برای ابزار تحت وب Clipdrop و اپلیکیشن DreamStudio نیز عرضه می‌شود. گفته می‌شود که نسخه‌ی SDXL 10 استیبل دیفیوژن نیز در اواسط ماه جولای عرضه می‌شود اما در حال حاضر این موضوع قطعی نیست.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید