گلکسی زد فلیپ ۵ اپلیکیشن گول مپس را به سطح دیگری ارتقا خواهد داد - تکفارس 
گلکسی زد فلیپ ۵ اپلیکیشن گول مپس را به سطح دیگری ارتقا خواهد داد - تکفارس 
گلکسی زد فلیپ ۵ اپلیکیشن گول مپس را به سطح دیگری ارتقا خواهد داد - تکفارس 

گلکسی زد فلیپ ۵ اپلیکیشن گول مپس را به سطح دیگری ارتقا خواهد داد

افشین نوری
۲ تیر ۱۴۰۲ - 09:51
گلکسی زد فلیپ ۵

در حالیکه هنوز یکماه تا رویداد آنپکد سامسونگ و معرفی گوشی‌های گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ باقی مانده است، امروز اطلاعات تازه‌ای درباره گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر شده است.

سال گذشته گلکسی زد فلیپ ۴ با یک نمایشگر کاور کوچک ۱.۹ اینچی معرفی شد که کاربران کار زیادی نمی‌توانستد با این نمایشگر کاور انجام دهند. اما ظاهرا گلکسی زد فلیپ ۵ مجهز به یک نمایشگر کاور بزرگتر ۳.۴ اینچی با وضوح ۷۴۸ در ۷۲۰ پیکسل خواهد بود که به اپلیکیشن‌ها اجازه اجرا شدن خواهد داد.

طبق اطلاعات امروز، نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۵ صرفا یک صفحه برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها و ویجت‌ها نخواهد بود بلکه از اپلیکیشن گوگل مپس نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گلکسی زد فلیپ ۵

هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن گوگل مپس تا چه اندازه در نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۵ قابل استفاده خواهد بود اما حدس ما این است که شما قادر به چرخاندن و دیدن جزئیات ناوبری در نمایشگر کاور این گوشی خواهید بود. اخیرا گوشی موتورولا ریزر ۴۰ اولترا توانسته بود نسخه کامل این اپلیکیشن را در نمایشگر کاور خود اجرا کند. البته اجرای این اپلیکیشن در گوشی ریزر مشکلاتی داشت که سامسونگ اگر می‌خواهد گوگل مپس را در نمایشگر کاور زد فلیپ ۵ اجرا کند باید آن مشکلات را برطرف کند.

انتظار می‌رود که سایر اپلیکیشن‌های گوگل نیز در نمایشگر کاور گلکسی زد فلیپ ۵ قابل اجرا باشند. این اپلیکیشن‌ها شامل یوتیوب و جیمیل می‌شوند. علاوه بر اپلیکیشن‌های گوگل، سامسونگ احتمالا سازگاری با اپلیکیشن‌های One UI را نیز برای نمایشگر کاور زد فلیپ ۵ فراهم خواهد کرد. البته ما انتظار نداریم که این نمایشگر مثل نمایشگر دوم گلکسی زد فولد ۵ پیشترفته باشد اما در هر حال، یک ارتقا قابل توجه نسبت به گلکسی زد فلیپ ۴ خواهد داشت.

به گفته این افشاگر، گلکسی زد فلیپ ۵ مثل مدل قبلی خود از یک باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ سیمی ۲۵ وات استفاده خواهد کرد. این افشاگر اشاره‌ای به شارژ بی‌سیم نکرده است هرچند که مدل‌های قبلی فلیپ از آن بهره برده‌اند.

همچنین نباید انتظار ارتقاء دوربین بهتری در این گوشی داشته باشیم، چرا که این گوشی از سیستم دوربین دوگانه ۱۲/۱۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی خود بهره خواهد برد. با این حال، سامسونگ ممکن است بهبودهای نرم‌افزاری خوبی را در این زمینه ارائه کند.

گلکسی زد فلیپ ۵ در بخش نرم‌افزار سیستم عامل اندروید ۱۳ را در کنار رابط کاربری One UI 5.1 اجرا خواهد کرد و احتمالا تا چهار سال آپدیت اندروید و تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

طبق شایعات، رویداد آنپک بعدی سامسونگ در آخرین هفته ماه جولای (اوایل مرداد) برگزار خواهد شد. این تاریخ از آنچه که انتظار می‌رفت زودتر خواهد خواهد بود و همانطور که می‌دانید سامسونگ معمولا دومین رویداد آنپک خود را در ماه آگوست برگزار می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید